הביטוח הלאומי נענה לפניית משפחת אבו ח'דיר והחליט להסיר את שמו של בנם, הנער מוחמד, שנרצח בידי יהודים בשכונת שועאפט כנקמה על רציחתם של שלושת הנערים בצומת גוש עציון מאנדרטה לנפגעי פעולות האיבה בהר הרצל ומאתר האינטרנט, שבו מצויים שמות הנפגעים.

הבוקר (שלישי) פנה ארגון "אלמגור" ודרש להסיר את שמו של אבו ח'דיר מהאנדרטה בטענה שהוא אינו קורבן של פעולות איבה נגד מדינת ישראל. הביטוח הלאומי השיב כי הוא פועל על פי חוק נפגעי פעולות האיבה, ועל פי חוק, זכאי הנער להיכלל במסגרת זאת.
אולם, עם פרסום הידיעה, הביע אביו של אבו ח'דיר זעם על המהלך, אליו הוא לא היה מודע. לפנות ערב, סמוך לתחילת יום הזיכרון למערכות ישראל, הוא יצר קשר עם הביטוח הלאומי וביקש להסיר את שמו של בנו מהאנדרטה. הביטוח הלאומי כאמור, נעתר לבקשה.

בני משפחת מוחמד אבו חדיר, שנרצח בקיץ האחרון בהיותו בן 16, הביעו הבוקר (שלישי) זעזוע מהידיעה שבנם צורף לרשימת נפגעי פעולות האיבה באתר הביטוח הלאומי ובאנדרטה לזכר נפגעי פעולות האיבה בהר הרצל. 
 
"איך עושים דבר כזה מבלי לדבר עם המשפחה", התלונן חוסין אבו חדיר, אביו של הנער, שנחטף ונשרף לפני תשעה חודשים על ידי יוסף חיים בן דוד ושני קטינים נוספים, שהודו וטענו לאחר מעצרם כי עשו זאת על רקע חטיפתם ורציחתם שלושת הנערים הישראלים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח.
 
האב, תושב שועפאט שבמזרח ירושלים, הוסיף בתגובה: "אין לנו עניין בהכרה ממדינת ישראל או בכספי הביטוח הלאומי. אנחנו רוצים ששלושת הנאשמים ששרפו את מוחמד יקבלו את העונש המגיע להם. רוצים צדק".
 
לדברי האב, "ישראל מנסה ליפות את עצמה בעיני העולם לאחר הפשע הנוראי הזה שבמהלכו שלושה מתנחלים שרפו למוות את בני כשהוא בחיים. הם מנסים להראות שמדובר במדינה דמוקרטית. אנו מסרבים שהבן שלנו יהיה ברשימה של הרוגי פעולות האיבה, כי הדבר לא ישנה מהמציאות הגזענית של הכיבוש הישראלי על כל מוסדותיו".
 
אבו חדיר סיפר, כי צירוף שם בנו לרשימת נפגעי פעולות האיבה הוא "צביעות למטרת תעמולה". לדבריו, "עוד לפני שהם צרפו את שמו של בני לרשימת הנפגעים, משטרת ישראל הכריחה את המשפחה בנובמבר שעבר' להסיר את תמונת מוחמד מעל כניסת הבית בשכונת שועפאט", אמר האב. "המשטרה אף איימה לקנוס אותנו ב-2000 שקלים על כל יום בו תישאר תמונת מוחמד מודבקת בכניסה לבית".