ניסים משעל שוחח הבוקר עם ג'ודי שלום ניר מוזס, שהייתה נוכחת אתמול בהפגנה של בני העדה האתיופית בתל אביב. מוזס הביעה את דעתה על האלימות המשטרתית ודיברה על הגזענות "המגעילה" לדבריה של החברה הישראלית.

"נורא קל באיזשהו מקום לתלות את כל האשם בשוטרים ובמשטרה אבל זה לא מדויק", אמרה ניר-מוזס, "השוטרים הם בסך הכל בבואה של החברה הישראלית הגזענית והמגעילה שלא רוצה להשכיר דירות לאתיופים ושממציאה תירוצים כדי לא לקבל אתיופים לעבודה. יש פה התנהלות מבישה ומביכה של ישראלים, של יפי נפש שמצקצקים בלשונם ומפנים את כל זעמם למשטרה כאילו שהם היחידים שמפלים לרעה אתיופים וזה בולשיט". 


 

ניר-מוזס, שיצאה לצעוד אתמול עם המפגינים בתל אביב, סיפרה על ההפגנה: "ראיתי אתמול אנשים שזועמים, אנשים עדינים שנקרע לי הלב לראות אותם ולשמוע את הסיפורים שלהם. הייתה בהפגנה הזאת מין תמימות, אפילו מיקרופון או מגאפון נורמאלי לא היה להם שם, אנשים דיברו ושמעו אותם רק במעגל הקרוב. זה מראה שהדברים באו מהבטן ולא בארגון של אף אחד. הייתי שם עם שלום מקונן, העוזר של אורנה הוזמן מנכ"לית משרד התשתיות, לא היה לי נעים להידחף אז עמדתי בשוליים".

אשת התקשורת סיפרה על ההיתקלות של מקונן, יועץ למנכ"לית המשרד לתשתיות לאומיות ומפקד לשעבר בהנדסה קרבית עם המשטרה: "שלום יצא מביתו בבית הכרם למכולת השכונתית ושני שוטרים התנפלו עליו וביקשו שיציג תעודת זהות. לא הייתה לו תעודת זהות כי הוא רק יצא למכולת אז הם קפצו עליו וכפתו לו את הידיים".

"קצין המשטרה אמר לו - 'אין מצב שאתה גר פה, בבית הכרם לא גרים אתיופים, הם גרים בקריית מלאכי'. בסוף האירוע כשהקצין הבכיר הגיע וראה שנעשה למקונן עוול גדול הוא לקח אותו הצידה ואיים עליו שישכח מכל האירוע או ש-20 שוטרים יעידו שהוא תקף שוטרים. כל זה קורה בישראל 2015 ואותי הם לא מייצגים".