"זאת סחטנות פוליטית, אין לי הגדרה אחרת", כך אומר הבוקר (רביעי)  ח"כ זאב אלקין, חבר צוות המשא ומתן של הליכוד, על דרישת הבית היהודי לקבל לידיו את תיק המשפטים, כתנאי להצטרפות לממשלה.
 
אלקין, שדבר בתכניתו של ניב רסקין בגלי צה"ל, העריך כי למרות הדרישה ראש הממשלה יוכל להודיע הערב עד חצות לנשיא המדינה כי עלה בידיו להקים ממשלה. "אני קורא לבית היהודי לסיים את המשא ומתן בהקדם האפשרי. בסוף הם מבינים שצריך להקים ממשלה לאומית ואי אפשר להעביר את הכדור לבוז'י הרצוג", אמר אלקין.
 
אלקין מתח ביקורת על הבית היהודי ועל דרישתם לתיק המשפטים ואמר: "מזל שהם לא מציעים ראשות ממשלה ברוטציה. הדבר צריך לעורר את כולנו למחשבה לגבי השיטה שבה המדינה שלנו מונהגת. את הצורך לשתי מפלגות גדולות שמובילות את הגוש".


"זה יחזור למפלגתו כבומרנג" . נפתי בנט 

"אני מעריך שנמצא את הפתרונות. אני חושב שזה סחטנות מוגזמת אין לזה משמעות אחרת. אתה רואה מה הם קיבלו בשלב הזה. תיק חינוך שזה אחד הבכירים שחשוב מאוד לציונות הדתית ותיק החקלאות עם אחריות לחטיבה להתישבות, שפה גם יש הרבה תחומים חשובים לציבור הזה, תיק תפוצות, וועדת חוקה. וגם אופציה של סגן שר הביטחון. הם קבלו הצעה מאוד משמעותית שמשקפת את כוחם ומעבר לזה אבל בסיטואציה שנוצרה שאי אפשר להקים ממשלה בלעדיהם,  תפוס כפי יכולתך זו גם אופציה מבחינתם. לטווח ארוך זה לא נכון כי  צריך לעבוד ביחד. מפלגה שמשתמשת בכח הרגעי זה חוזר לה כבומרנג".

"היתה ממשלה של בגין עם 61 ושל רבין שהחזיקה הרבה זמן"
אלקין ציין כי הבית היהודי יכלו  להגיע להסכם עם הליכוד כבר בתחילת המשא ומתן אך נמנעו מלעשות זאת. "אנחנו רצינו לסגור קודם עם כל מי שרצה. זה אינטרס שלנו. כל הימים האלה היה מומ רשמי ולא רשמי. היה שיח אינטנסיבי אתם. ברגע שבקשו את החינוך תוך יומים שלושה הם קבלו את החינוך".
 
אלקין הזכיר כי גם בעבר נסגרו משאים ומתנים להרכבת קואליציה ברגע האחרון. "ב-2013 הסגירה מול הבית יהודי ויש עתיד היתה בשניה האחרונה לפני כניסת השבת ולפני חזרת המנדט לנשיא. ב-2009 הייתי חבר בצוות משא ומתן וגם שם הסכמים נגמרו ברגע האחרון והסכם עם יהדות התורה נחתם לאחר הקמת הממשלה".
 
הוא הזכיר עוד כי בעבר תפקדו מספר ממשלות צרות עם תמיכה של 61 חברי כנסת: "היתה ממשלה של בגין עם 61 ושל רבין שהחזיקה הרבה זמן. אפשר להחזיק ממשלה ב-61. זה לא נוח אבל היו ממשלות כאלה שתפקדו שנים. זה לא דבר חסר תקדים. אבל 61 פלוס כמו שאמר ראש הממשלה זה עדיף".
 
אלקין דחה שמועות על ניסיונות קונספירציה בתוך הליכוד לפיהם חברי כנסת יתנו יד למהלך שבו ח"כ אחר מהליכוד או מהמחנה הלאומי ירכיב ממשלה במקום נתניהו. "אני לא מ עלה בדעתי שיש חבר כנסת אחד בליכוד שרוצה שהרצוג יהיה ראש ממשלה והליכוד ילך לאופוזיציה. כל הנושאים האישיים הם משניים. כולנו רוצים בשלטון הליכוד".