במכללת 'פאר' בחולון תועדה מרצה שהתבטאה בגזענות כלפי סטודנטית ממוצא אתיופי.



הסטודנטית הפגועה שהקליטה את המרצה פנתה לתקשורת והתלוננה על היחס המשפיל. שי ודרור התחזו הבוקר לאברם ואברם האתיופים והתקשרו היום למכללה בחולון כדי לבדוק הכצעקתה.



לשיחה ענתה מזכירת המכללה, עולה מברית המועצות, שניסתה להסביר בעדינות לאזרחים הפגועים שהסערה שכחה. "בוקר טוב, אנחנו אתיופים, אתם מקבלים אתיופים למכללה? שאלו צמד השדרנים אברם ואברם, " אנחנו רוצים לבוא ללמוד אצלכם אבל ראינו שהמרצה שלכם אביבה צעקה על אתיופים".





"אני יודעת שזה מה שקרה, ענתה המזכירה, "זה עבר לטיפול ההנהלה כי אנחנו לא יכולים לשלוט על כל בן אדם ועל מה שהוא מוציא מהפה".



הסטודנטים הפוטנציאלים התעניינו בלימודי רפואה ולמרות שהמזכירה התמימה הסבירה להם שאין במכללה בכלל לימודי רפואה הם התעקשו: "בגלל שאנחנו אתיופים אין רפואה? אם היה מתקשר מישהו לבן כן הייתה רפואה? אתיופים לא יכולים להיות רופאים זה מה שאת אומרת עכשיו?"



"סליחה?! איך אתה מדבר איתי? אני לא אמרתי את זה, למה אתה עושה לי את זה?!" הזדעזעה העובדת המסכנה עד עמקי נשמתה. "הנה עכשיו אני לבן", אמר שי והחליף את המבטא האתיופי ברוסי, "שלום מדבר גרישה ואני לבן. עכשיו אני יכול ללמוד רפואה אצלכם?" זה היה הקש ששבר את גב הגמל, המזכירה הנחמדה נותרה חסרת מילים ובגרון חנוק ביקשה לסיים את השיחה.