המתיחות בין דאעש לחמאס ברצועת עזה עולה מדרגה. 

לאחר שאנשי המדינה האסלאמית ברצועה האשימו את אנשי חמאס שהם "גרועים יותר מהכובש היהודי והאמריקאי", על רקע הריסת מסגד "אל-מתחאבין" בדיר אל-בלאח, הארגון הסלפי  פרסם ביום שני בלילה הודעה שבה הציב אולטימטום בן 72 שעות לחמאס, ובו מאיימים בפתיחת כל החזיתות, אם לא ישוחררו כל אנשיו מבתי הכלא של חמאס, השולט ברצועת עזה.
 
ההודעה, שפורסמה על ידי "ארגון תומכי המדינה האיסלאמית בארץ הקודש", נחשפה לראשונה בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", זמן קצר לאחר שפיצוץ גדול אירע במטה הביטחוני של חמאס בשכונת שייח רדואן בעזה וגרם לנזקים קלים בלבד. אף ארגון לא לקח אחריות על התקרית.
 
המעצרים בקרב תומכי דאעש ברצועת עזה החלו בעקבות השתלטות של ארגון המדינה האסלאמית על אזורים במחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ בסוריה. שכן התנועה הסלפית בעזה, המזוהה עם דאעש, תמכה בפלישת אנשי המדינה האסלאמית למחנה הפליטים, דבר שגרם למתיחות בין הצדדים, וכן חילופי האשמות. בשלב מסויים, החלו מנגנוני הביטחון של חמאס במבצע מעצרים נגד אנשי ארגון "הסלפי הג'יהאדי".
 

הסלפים דווחו, כי בשבועיים האחרונים נעצרו 34 פעילים של הארגון. עשרות אחרים שוחררו לאחר שעוכבו למשך שעות. בין היתר, מאשימים בחמאס את אנשי הארגון בהנחת מטענים בבניינים ציבוריים, ובביתו של יו"ר הרשות אבו מאזן בעזה, שמשמש כיום כמטה ממשלת האחדות.
 
במשרד הפנים של חמאס בעזה פרסמו הודעה לפיה המצב הביטחוני ברצועה יציב. "בעזה האזרח מסייר ללא צורך בנשק מרפיח עד בית חנון", כתב דובר משרד הפנים, איאד אלבזם, בדף שלו בפסייבוק.

מוקדם יותר, אמר: "מי שעוקב אחר הרשתות החברתיות, בעיקר בשעות הערב, חש שאנו במצב מלחמה. רדו לרחובות כדי לחיות את המציאות, והתרחקו מעלילות וסיפורי המשורה שמופיעים רק בפייסבוק. אנו מדגישים שהמצב הביטחוני יציב, ואם ישנן הפרות אז הן מתרחשות לעיתים רחוקות ומטופלות על ידי כוחות הביטחון". עדי ראייה סיפרו, כי מנגנוני הביטחון של חמאס מקימים מחסומי פתע ועורכים חיפושים במקומות בעייתיים, על מנת לנטרל את אנשי דאעש.
 
למרות הדברים ממשרד הפנים ברצועה, מקורות אחרים ברצועה מספרים, כי קיים חשש ממשי מהתעצמותו של ארגון המדינה האסלאמית ברצועת עזה, והוא עושה נזקים למשטר חמאס, אך דוחים את האפשרות שארגון קטן זה עלול להשתלט על הרצועה, כיוון שאין להם תשתית כלכלית ולוגיסטית.