פרשת רונאל פישר: חוקרי מח"ש עצרו היום (רביעי) שלושה עורכי דין שהועסקו במשרדו של עו"ד פישר וכן רופא בכיר ששמם נקשר בחשד לעבירות של שיבוש מהלכי חקירה. החוקרים יבחנו עד לשעות הבוקר אם להביא את החשודים לבית המשפט כדי לבקש את הארכת מעצרם בפרשה.



ל"מעריב-אונליין" נודע כי הסכמתו של פרקליט המדינה והתייחסותו לגבי ההתנהלות שלהם מול קצין המשטרה לשעבר, רפ"ק ערן מלכה, טרם התקבלה. כזכור, הוא נדרש לסייע בנוגע לחומר אליו נחשפו החוקרים כביכול לאחר פריצת הקוד הסודי במכשיר הטלפון הנייד של עו"ד פישר וכן בהסתמך על עדת המדינה בפרשה.



מלכה, המשתף פעולה עם החוקרים, יכול בהחלט לתרום לחקירה מבחינת ביסוס ראיות שיחזקו באופן משמעותי את החשדות שעלו ממכשיר הטלפון של עו"ד פישר וזאת בנוגע לפרשיות נוספות בהם ככל הנראה מעורבים קציני משטרה נוספים.



סניגוריו של מלכה, עורכי הדין עופר ברטל, עדי כרמלי ודב גלעד כהן, משוחחים עם ראשי מח"ש וצוות החוקרים בפרשה, אולם עדיין לא נכנסו העניינים להליך משמעותי וענייני. זאת מכיוון שטרם התקבלה, כאמור, החלטתו של פרקליט המדינה.



גורמים המעורבים בפרטים ציינו כי לנוכח ההסתיגויות שעולות נראה כי פרקליט המדינה או גורמים מטעמו לא רוצים להיקלע לסיטואציה אליה נקלעו בפרשת הרב יאשיהו פינטו, שם נאלצה הפרקליטות להסכים לתנאים שהכתיבו באי כוח של הרב.



סניגוריו של קצין המשטרה מלכה, כמו גם החשוד עצמו, יהיו מוכנים להגיע לסיכום קונקרטי שיוביל להסדר טיעון בעניינו וממנו להקלות בעונש וזאת בתמורה לראיות שיספק להם בהקשר לקציני משטרה אחרים ולחשדות שבידיהם.



גורמים המעורים בפרטים ציינו: "מדובר בפרשה חמורה מאד, מסועפת ושללא ספק תסתיים בצרמוניות לא קלות. קצין המשטרה לא יחתום על הסכם עד מדינה בשום אופן אלא ידרוש הקלות מהותיות בעונש ולמח"ש זה כדאי כי הם יקבלו חומרים נוספים חמורים לא פחות. גם כך וגם כך אף אחד לא יכול לצאת מרוצה בפרשה הזאת".