אלמונים ריססו כתובות גרפיטי על בית הכנסת העתיק שבשמורת הטבע מירון ובחורבת שמע שמדרום למירון. על הקירות נכתב באותיות גדולות, חלקן צבעוניות, "נ נח נחמ נחמן מירושלים".
 
אתמול (רביעי) בבוקר  גילו את הכתובות תלמידי ישיבת בני עקיבא במירון, כשטיילו באזור בית הכנסת העתיק. התלמידים עדכנו את פקחי רשות העתיקות, אשר מיהרו להגיע למקום. מאוחר יותר נתגלה נזק באתר נוסף כאשר פקחי רשות הטבע והגנים מצאו כתובת נוספת בנוסח דומה, בחורבת שמע שמדרום למירון.
 
רק בשנה האחרונה השקיע מנהל השימור של רשות העתיקות מאמצים רבים בשימור ושיקום בית הכנסת העתיק במירון, במימון פרויקט "ציוני דרך" של משרד ראש הממשלה. במהלך עבודות השימור חוזקו המבנה, קירותיו והמגדל הצמוד אליו. כתובות גרפיטי שרוססו במקום הוסרו מקירות וממזוזות המבנה,  וצמחיית בר שהחלישה את שלמותו וחסמו מעברים, טופלה.
 

אורי ברגר, ארכיאולוג נפת גליל עליון מזרחי ברשות העתיקות, אמר הבוקר: "מלבד כאב הלב על השחתת המבנה העתיק, 'יש כאן אכזבה עמוקה מקומץ האנשים, שכאילו בשם האמונה, פוגעים במורשת היהודית ששייכת לכולנו. מוזר שמרססי הכתובת חושבים שהמעשה מכבד את שמו של הרבי מברסלב", אמר ברגר.