ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי הגיש אתמול תביעת דיבה בסך חצי מיליון שקל נגד העיתונאי רביב דרוקר וח"כ מיקי רוזנטל, בה נטען כי עו"ד רונאל פישר שימש כמתווך להעברת כספים מגורמים פרטיים "לידי הנתבעים או מי מהם", בתמורה לפרסום או אי-פרסום של כתבות ותחקירים. 
 
בתביעה מסתמך בורובסקי גם על חשיפה ב"מעריב-סופהשבוע" של העיתונאי קלמן ליבסקינד, שלפיה שלושה חודשים לפני פרסום כתבה בתכנית "המקור" בערוץ 10 נגד איש העסקים בובליל, העביר יריבו העסקי סכום של כ-255 אלף שקל לפקודתו של עו"ד פישר עבור "שכר טרחה – ייעוץ משפטי". 
 
עוד טוען בורובסקי כי לפני כשלוש שנים וחצי הוא הוצג בתחקיר כ"מאעכר", תחת הכותרת "האם יועצו של המבקר לענייני שחיתות עבר צד?". בתוכנית הוצג בורובסקי, לשעבר יועץ מבקר המדינה לענייני שחיתות כשהוא מדריך אדם מטעם התוכנית, שהתחזה לפעיל בחירות שהסתבך במימון לא חוקי של בחירות מקדימות, כיצד לטוות גרסה למבקר המדינה. לטענת בורובסקי, התחקיר היה מגמתי ונערך באופן מניפולטיבי, על מנת להשחיר את פניו. 
 

בנוסף, בורובסקי טוען כי בין מה שנאמר בפועל בשיחה עם תחקירן "המקור" לבין הכתבה, הערוכה הקטועה והמגמתית לדבריו, המרחק רב וניכר. "הכתבה ממשיכה באופן עקבי ומגמתי ליטול תשובות שנאמרו על ידי התובע ביחס להתמודדות מול חקירה משטרתית, ולהציגן כתשובות לשאלות של הסוכן המדיח בעניין המבקר", טען בכתב התביעה.
 
מדרוקר נמסר ל"גלובס" בתגובה, כי "אתעקש לנהל משפט עד הסוף על תפקודו המושחת של בורובסקי, שהגיע הזמן להסיר את המסכה מעל פניו. מי שעבד בסיפור הזה בצד של רונאל פישר היה בורובסקי. לי לא היה שום קשר לרונאל פישר, והתחקיר על בורובסקי, שאני מזמין את כולם לראות אותו באינטרנט, נעשה ללא מעורבות של פישר".
 
ח"כ רוזנטל מסר בתגובה: "בורובסקי שקרן. הוא מנסה לרכוב על החקירה המתוקשרת של עו"ד רונאל פישר כדי לזכות בפרסום ולהפוך את היוצרות ואת העובדות. הוא מתחבא מאחורי ההגנה מפני דיבה שמעניקה לו התביעה בבית משפט כדי לפגוע במי שפרסם כתבה לגיטימית אודות התנהלותו המאפיונרית".