מסעדת ״רק בשר״ בחיפה תשלם 734 אלף שקל למשפחתה של קשישה שנפצעה קשה כשנפלה במקום ונפטרה לאחר כשלושה חודשים וחצי - כך פסק לאחרונה בית משפט השלום בחיפה. המקרה אירע בינואר 2011. המנוחה (70) הגיעה אז למסעדה כדי לחגוג את בת המצווה של נכדתה.

מכתב התביעה שהגישה המשפחה עולה כי בעת שקמה המנוחה מכיסאה לברך את האורחים, היא ״נתקלה עם העקב בשפת האבן שברצפת המקום, מעדה אחורנית ונפלה לכיוון בור - או מה שכונה ׳תהום׳ - שבו נמצא גרם המדרגות המוביל לקומה מתחת״. המנוחה פונתה מהמסעדה בניידת טיפול נמרץ ולאחר כשלושה חודשים וחצי, שבהם אושפזה בבתי חולים שונים, הלכה לעולמה.
 
הנתבעות, המסעדה וחברת הביטוח שלה, טענו כי המסעדה מצויה במבנה טמפלרי עתיק הבנוי במפלסים, וכי אורח המגיע להתארח במבנה ייחודי שכזה, ״צריך לתת יתר תשומת לב להליכותיו״. עוד נטען כי גרם המדרגות שבמסעדה היה רחב וניכר לעין, וכי המנוחה שניצבה כשגבה מופנה אליו אשמה בתאונה.

השופט הבכיר יעקב וגנר פסק לתובעים פיצוי בסך 734 אלף שקל, בין היתר בגין כאב וסבל וקיצור תוחלת חיים. ״לא יעלה על הדעת כי על הבאים בשערי המסעדה תוטל האחריות להישמר ולהיזהר פן ייפלו ׳לבור׳״, טען וגנר, ״גרם המדרגות היה ללא מעקה או אמצעי בטיחות אחר. לא היה שלט שהזהיר את האנשים, והסיכון עצמו הוגבר עקב סידור השולחנות במסעדה״.
 
עוד ציין השופט: ״התאונה גרמה להפיכתה של המנוחה, לאישה התלויה באופן מלא בזולת, תוך גרימת נזקים בריאותיים קשים ביותר. בנוסף לסבל הרב שסבלה המנוחה, אין להתעלם מכך שהתאונה הביאה לקטיעת חייה בטרם עת״.