כ- 250 בני אדם מוחים כעת כנגד גזענות ואלימות משטרתית במרכז הכרמל שבחיפה. המפגינים החלו את הצעדה מגן האם והם צועדים לכיוון כיכר ספר דרך ציר מוריה.

את המחאה אירגנו באמצעות דף בפייסבוק תושבי חיפה הקוראים לשיוויון ונגד גזענות ואלימות, והיא קיבלה את אישור המשטרה. חלק גדול מההמפגינים אינם בני העדה האתיופית, והם קוראים 'כולנו ביחד, בלי שנאה ופחד", ונושאים שלטים נגד גזענות ואלימות משטרתית. 

המשטרה נערכה למחאה בכוחות גדולים במיוחד, בהם ניידות משטרה רבות וכוחות יס"מ, לאחר שמספר שעות טרם ההפגנה הגיע לידיה מידע על כוונת גורמים שונים להצטרף למוחים ולהפר את הסדר.

סשה פצ'יולין, ממארגני המחאה, אמר: "לאירוע לא צפויים להגיע מפגינים שהיו בהפגנה בתל אביב. זה ממש לא הכיוון. אנחנו אומרים כן לשוויון-לא לגזענות. זה הכל. לא נסכים להפגנה אלימה, לא ניתן לאנשים להיות אלימים. כולנו יחד במאבק אחד, אומרים די לאלימות".

גיא שמיר, פעיל חברתי ותושב חיפה, אף הוא מראשי המארגנים, סיפר: "מטרת ההפגנה ליצור תיקון להפגנה בתל אביב. שבוע אחרי האירועים החברתיים הקשים שהיו בהפגנות בתל אביב, באנו בראש ובראשונה לתמוך בקהילה האתיופית שנקעה נפשה ויצאה למחאה כוללת אך במיוחד כנגד האלימות המשטרתית אותה היא חווה ביום יום. בנוסף אנחנו נפגשים כדי לתקן את הטראומה משבוע שעבר ולהבהיר שלא ייתכן שאזרחים שיוצאים להפגין יחזרו פצועים או עצורים מסיבה כלשהי".