חשש להידבקות תינוקות בשעלת: בית החולים סורוקה פירסם היום (שלישי) כי בעקבות אחות במחלקת יולדות ד' שחלתה במחלת השעלת, הוחלט לנקוט משנה זהירות ולזמן תינוקות לבדיקה מונעת.
בסורוקה מבהירים כי האחות טופלה והבריאה, אולם הדרישה עלתה לאחר התייעצות עם משרד הבריאות ועם מומחים בתחום. בבית החולים מבהירים כי עד כה לא ידוע על תינוקות שפנו לבית החולים עם חשש למחלה.

ד"ר רימה מלמד, מנהלת השירות של ייעוץ במחלות זיהומיות בתינוקות ובפגים בחטיבה לרפואת ילדים:  "סיכויי ההדבקה נמוכים, אולם לאור העובדה שמערכת החיסון של תינוקות צעירים אינה בשלה עדיין, הוחלט לנקוט במשנה זהירות ולטפל בכל היילודים על פי הפרוטוקול המחמיר ביותר. עד עתה לא ידוע לנו על תינוקות שחלו במחלה".
 
150 תינוקות לבית החולים יזומנו לקבלת טיפול מונע 
 

בהודעה ששיחרר בית החולים נכתב כי יוזמנו יילודים ששהו במחלקת יולדות ד' בין התאריכים 10.4.15-22.4.15 לקבלת טיפול מונע, בחטיבה לרפואת ילדים בבית החולים.
מבית החולים נמסר כי ישנה היערכות לטיפול בנושא ונעשות פניות אישיות על ידי הצוותים הרפואיים בסורוקה, שמזמנים כ-150 תינוקות לבית החולים, ביומיים הקרובים. 
הטיפול יכלול בדיקת רופא ומתן טיפול אנטיביוטי מונע דרך הפה. בבית החולים מרגיעים כי סיכויי ההדבקה נמוכים. לצורך כך מקיימים הרופאים והאחיות אישיות עם הורי התינוקות, מסבירים להם על סיכויי ההדבקה ומדגישים את עיקרון הזהירות והטיפול המונע. 
.