היום (חמישי)  נודע כי ראש המועצה האזורית שומרון ארז מסיקה, יהיה עד מדינה בפרשת השחיתות הציבורית הקשורה, בין היתר לבכירי מפלגת ישראל ביתנו, לאחר שבית משפט השלום בראשון לציון הסיר היום את צו איסור הפרסום בענייין. 
בעקבות זאת, הודיע היום מסיקה שהוא משעה את עצמו מתפקיד ראש המועצה. בשלב זה, מבהיר מסיקה כי הוא אינו מתכוון להתפטר מתפקידו. השעייתו תיכנס לתוקף באופן מיידי.סגנו, יוסי דגן, יכהן כראש המועצה בפועל.

בסטטוס מעניין שהעלתה חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני), היא מזכירה כי מסיקה נהג  "להגיע לוועדת הכספים של הכנסת, לשבת מאחורי סלומינסקי ולוודא שהכסף עובר לאן שהובטח בסודי-סודות". 

שפיר סיפרה כי "בקיץ האחרון העליתי צילום של מסיקה מוועדת הכספים כדי לחשוף בפניכם את אחד האנשים שמושכים בחוטי הוועדה ודוחפים את ידם לקופה הציבורית כדי לנצל אותה לכל מיני מטרות מפוקפקות. באותה ישיבה הועברו בהליך מזורז עשרות מיליונים למועצות אזוריות ביהודה ושומרון: מענקים ללא פיקוח, ללא שקיפות, וכרגיל, בלי שאיש יודע למה הם משמשים באמת. אבל בסוף, גם אם זה לוקח זמן, האמת מתגלה". 

עוד סיפרה שפיר כי "מסיקה התעצבן על התמונה שהעליתי, והופיע בכלי התקשורת כדי להסביר שכל טענותיי כלפיו מוּנעות משנאה. בינתיים הצלחתי לעצור את אחת ההעברות למועצה שלו - 13 מיליון שקלים - אחרי שפניתי לוועדת הבחירות המרכזית". 
באותו סטטוס מחתה שפיר על הקשר בין החטיבה להתיישבות למפלגת הבית היהודי: "העובדה שהחטיבה להתיישבות שימשה קבלן הביצוע של חלק ממעשי השחיתות שנחקרים בימים אלה, לא הפריעה לאנשי "הבית היהודי" לדרוש תוספת של חמישים מיליון שקל לתקציב החטיבה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, ולהכפיף אותה למשרד החקלאות בראשות אורי אריאל - כדי שהקופה הסודית תישאר כמה שיותר קרובה. כמו תמיד אצלם, האינטרסים הסקטוריאליים מעל הכל". 
שפיר סיימה את דבריה בקריאה לח"כ אורי אריאל להגיב על הנושא: "קצת לפני השבעת הממשלה התפתח ביני לבין אורי אריאל ויכוח במליאת הכנסת על החטיבה להתיישבות. כשהזכרתי את חקירת המשטרה מעל דוכן הנואמים, יצא השר אריאל מגדרו כדי לגונן על החטיבה - והכחיש כל מעורבות שלה בשחיתות. חקירה? איזו חקירה? הוא היתמם. החקירה הזאת, אורי אריאל. הציבור הישראלי, וגם אני, נשמח לתגובתך בנושא".