ניסים משעל ורינה מצליח שוחחו הבוקר (חמישי) עם זאב אלקין, שר הקליטה והשר לענייני ירושלים. אלקין התייחס לביקורת שהשמיע ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בנוגע למינויו, ובהמשך הביע את דעתו על נשיא המדינה רובי ריבלין שיצא בהצהרות מפתיעות בנוגע לארגון החמאס.
כזכור ראש עיריית ירושלים זעם על כך שראש הממשלה, בנימין נתניהו מינה, שר שיטפל לענייני העיר, בניגוד לסיכומים ביניהם, והודיע כי לא ישתף פעולה עם השר החדש. 
אלקין הגיב לדברים שאמר ברקת: "אני כבר למדתי בפוליטיקה שאם אתה רוצה להיות ענייני אסור לך להיעלב ולשפוט בן אדם בשעת כעסו. יעברו כמה ימים וברקת יירגע, אני כבר מקבל מסרים על רצון לשיתוף פעולה. ברוב ממשלות ישראל ב-25 השנים האחרונות הזרוע המייצגת את הממשלה בפעולה מול ירושלים היא השר לענייני ירושלים".

השר אלקין התייחס בהמשך לדבריו של הנשיא רובי ריבלין, שאמר כי אין לו רתיעה מלנהל משא ומתן עם ארגון החמאס: "הנשיא הוא איש מאוד מקובל ואהוד בציבור ובתור מי שתמך ועזר לא מעט לבחירתו אני מאוד שמח על כך, וכך צריך להיות. רובי אמר 'ברגע שנבחרתי אני כבר לא איש תנועת הליכוד כי אני נשיא של כולם ואני משבח אותו על כך. לפי שיטת הממשל הישראלית מי שמחליט עם מי מדברים ועל מה אלו ראש הממשלה והקבינט". 

השר לענייני ירושלים נשאל האם הוא ישמור על העיר מאוחדת והאחרון ענה ועקץ:  "זה בטוח שנשמור על ירושלים מאוחדת. הממשלה ואני נשמור על ירושלים מאוחדת ויו"ר האופוזיציה ישמור על נתניהו מאוחדת".
 
בהמשך הביע שר הקליטה את דעתו על הידברות עם ארגון החמאס: "כל עוד שהחמאס נוקט בפעולות טרור הוא לא יכול להיות פרטנר מדיני. אתה יכול להתנהל מול חמאס כמו שאתה מתנהל מול אויב, מחליף איתו שבויים וכו' אבל לא לנהל איתו מו"מ. כל התקוות האלה, על כך שאפשר לקחת ארגון טרור ולעשות לו תהליך שיגרום לו להתרצות ולהיות נחמד, זה אף פעם לא עבד".

ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי