בליכוד נערכים לאפשרות שהשר בני בגין יתפטר מתפקידו בימים הקרובים. זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח בסוף השבוע כי אם בגין יתפטר, הוא יעשה מאמצים לצרפו מחדש לממשלה בעתיד. אפשרות אחת שעומדת על הפרק היא מינויו של השר אופיר אקוניס לשגריר באו״ם, כדי לפנות שוב לבגין מקום ליד שולחן הממשלה.



בעקבות צירופו של השר גלעד ארדן לממשלה, מגיע כעת מספר השרים ל־21, בעוד נתניהו התחייב כי מספר השרים יהיה 20 לכל היותר. בכולנו ובש״ס מתנגדים להגדלת מספר שרי הממשלה מעל ל־20, ועל כן ההערכה היא שבגין יתפטר בימים הקרובים.



ראש הממשלה התייחס לנושא בפוסט שהעלה ביום שישי בדף הפייסבוק שלו, שבו כתב: "בימים האחרונים פניתי לחבריי ולשותפיי, ראשי סיעות הקואליציה, בבקשה אישית. ביקשתי שיאפשרו לנו להשאיר את חברנו, חבר הכנסת בני בגין, כשר נוסף של הליכוד בממשלה״.



עוד כתב נתניהו: ״בני הוא שליח ציבור למופת. אדם ערכי, רב־ניסיון וכישורים, אחד הנדבכים המרכזיים של תנועת הליכוד. לא במקרה הציבור הישראלי כל כך אוהב ומעריך אותו. תרומתו סביב שולחן הממשלה משמעותית וחיונית, כולל בפורומים שבהם נידונים הנושאים הרגישים ביותר לביטחון ישראל״.



לדברי נתניהו, ״אין שמץ של אמת בטענה שבני בגין אמר שיסרב להתפטר מהממשלה. אין אדם ערכי ומוסרי ממנו. אעשה כל מאמץ לשלבו בהמשך״.



כדי לצרף את בגין בעתיד עשוי ראש הממשלה להציע את תפקיד שגריר ישראל באו״ם, המתפנה בקרוב, למקורבו, השר אופיר אקוניס.



בתוך כך, בליכוד צפויים שני חברי כנסת להתמנות לסגני שרים. ז׳קי לוי יתמנה לסגן שר התחבורה או הבינוי והשיכון, ואילו חבר הכנסת מיקי זוהר צפוי להתמנות לתפקיד סגן שר התשתיות והאנרגיה. בכך יגיע מספר סגני השרים בממשלה לעשרה, כאשר לוי וזוהר מצטרפים לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה), סגן שר הביטחון אלי בן דהן (הבית היהודי), מאיר פרוש (יהדות התורה), סגן שר במשרד החינוך, ציפי חוטובלי (הליכוד), סגנית שר החוץ, יצחק כהן (ש״ס), סגן שר במשרד האוצר, משולם נהרי (ש״ס), סגן שר במשרד הרווחה והשירותים החברתיים, איוב קרא (הליכוד), סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, וסגן שר נוסף ממפלגת כולנו שטרם מונה.



אופיר אקוניס. יתמנה לשגריר ישראל באו"ם? צילום: פלאש 90