שלוש עשרה חשודים בעבירות פדופיליה ועבירות מין ברשתות חברתיות עוכבו היום (שני) בבקר לחקירה על ידי יחידת ההונאה של מחוז מרכז במשטרה בפיקודו של רפ"ק איתן עמר, בתום חקירה סמויה וגיבוש תשתית ראייתית כנגד המעורבים.



במהלך החודשים האחרונים פעל צוות חקירה מיוחד (צח"מ) של חוקרי מחשב מיחידת ההונאה במחוז מרכז לאיסוף ראיות כנגד פדופילים ברשת האינטרנט.

החוקרים הסתייעו בשירותיה של סוכנת משטרתית שהתחזתה לקטינה בת 13 כך גם הציגה את עצמה וזו יצרה קשר עם החשודים באתרי צ'אט ברשתות החברתיות.

במסגרת פעילותה נהגה הסוכנת הסמויה להזדהות בשם "גילוש" וזאת שהיא  מדגישה כי הינה בת 13, דבר שלא מנע מהחשודים להמשיך את הקשר איתה ולהציע לה הצעות שונות.
 

יתירה מכך, מהחקירה עולה כי בחלק מהמקרים הציעו החשודים ל"קטינה" להיפגש עימה אחרי מספר שיחות ואף שלחו אליה תמונות תועבה. רפ"ק איתן עמר מפקד יחידת ההונאה במחוז מרכז אמר למעריב אונליין: "במהלך החודשים האחרונים הופעלה סוכנת ביחידת ההונאה , שוטרתת שהתחזתה לקטינה בת 13 ובאמצעות שיחות באינטרנט .

"בפרק הזמן הזה עלו 14 חשודים שהטרידו אותה מינית לרבות שליחת תמונות תועבה ותמונות שלהם בעירום. כמו כן במקרים מסויימים עלו חלק מהחשודים לבשידור חי באמצעות תוכנת מחשב והחלו לבצע בעצמם מעשי אוננות" הוסיף עמר.

יש מי מבין החשודים שכבר שמו נקשר בעבר לעבירות דומות? מאפיין אולי שאתם מזהים אצל החשודים?
"שלושה מהחשודים שעוכבו כבר היו מעורבים בעבר בעבירות דומות. מאפיין משותף אני לא מזהה אבל בהחלט כל החשודים בגירים נורמטיבים לכאורה, חלקם נשואים בעלי משפחות".

יש כאלה בעלי משרות רמות?
"חשוד אחד הינו אקדמאי העוסק בתחום המחקר בטכניון".