עימות חריף במליאת הכנסת התרחש היום (רביעי)  בין שר האוצר משה כחלון לבין חבר הכנסת חמד עמאר (ישראל ביתנו), על רקע טענותיו של עמאר כי שר האוצר החליט לקצץ קיצוץ דרסטי בתוכנית החומש במגזר הדרוזי, שאושרה עוד בממשלה הקודמת. 

ח"כ עמאר אמר מעל הדוכן לכחלון: "העדה הדרוזית היא לא סעיף תקציבי שאתה יכול למחוק. האמת היא שאפילו 10 מיליארד דולר לא יספיקו בשבילנו. כעת אתה, בחסות ראש הממשלה, גוזל מאיתנו מה שאושר בממשלה הקודמת בטענה שמה שאושר לנו הוא לא ריאלי. אנחנו הדרוזים לא ריאלים?". 


"אנחנו הדרוזים לא ריאלים?" ח"כ עמאר. צילום: פייסבוק 
ח"ע עמאר הזהיר את שר האוצר ואמר: "אל תעמידו את העדה הדרוזית במבחן הסובלנות כלפי אי הצדק המשווע שאתה, כחלון מוביל. בושה וחרפה. אתם לא עושים לנו טובה. אתם תירשמו בדברי ימי ההיסטוריה כמי שיצרו את הסדק הראשון בשותפות שאחריו לא ניתן יהיה עוד לעצור את הסחף הגדול. הוא סיים את דבריו באומרו: "אני זועק מעל דוכן זה את זעקת העדה הדרוזית. כל הנהגת העדה תתכנס הערב, וביום ראשון נגיע להפגנה ענקית מול משרד רה"מ בירושלים. די נמאס". 

שר האוצר שעלה לדוכן להשיב לעמאר, דחה את דבריו בתוקף ואמר: "ההאשמות שלך מוגזמות ופופוליסטיות. אני רוצה להזכיר לך שאני שר אוצר רק שבועיים וחצי. היו לך המון טעויות בדברים. תמוה בעיני שאם תוכנית החומש הוגשה ב-2014, ואתה היית חבר במפלגה בכירה בקואליציה, למה לא עשית דבר? חיכית שאני אבוא מחיפה?". 
כחלון המשיך ותקף: "אתה מאשים אותי כמו דמות מההיסטוריה, למה לא דרשת את זה מראש הממשלה אז?. כרגע לא נכנסת לממשלה והפכת לאופוזיציונר. ההופעה שלך היתה טובה אבל התוכן חלול". 
שר האוצר הודיע כי בכוונתו לנסות והכניס עוד הערב את תוכנית החומש המלאה לישיבת הממשלה ביום ראשון, וסיכם בפנותו לח"כ עמאר:" טיפסת לגבהים גבוהים מידי, בידידות אני אומר לך: אתה לא בכיוון. אבל כל אחד והסגנון שלו".