פורום ועדי ההורים היישוביים הודיע היום (חמישי) כי החל ממחר יחלו שיבושים במערכת החינוך, שילכו ויתגברו עד למציאת פתרון הולם לצפיפות הכיתות במדינת ישראל.
זאת לאחר שההורים נפגשו היום עם מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן בנושא הצפיפות בכיתות, ולטענתם פגישה זו לא הניבה שום תוצאה אופרטיבית בנושא צפיפות התלמידים, לשנת הלימודים הקרובה תשע"ו. 
"מעבר לכך, ולמרות המלצות ועדת שימחון, הודתה המנכ"לית בישיבה כי כבר הנחתה את מנהלות בתי הספר להתחיל תהליך של איחוד כיתות קיימות על בסיס התקן הקיים של 40 תלמידים בכיתה, וזאת בניגוד מוחלט לעמדת הפורום", מסר איתי לביא, יו"ר הנהגת הנהגת ההורים שער הנגב. לביא הוסיף כי המנכ"לית הדגישה שהנושא נמצא לפתחו של שר החינוך נפתלי בנט שעדיין לא קיבל החלטה בנושא. 

"פורום ועדי ההורים היישוביים מצפה משר החינוך להכנס לעובי הקורה בהקדם האפשרי ולהפגין מנהיגות בנושא כה מהותי לחינוך ילדי ישראל", הוסיף פז כהן יו"ר הועד העירוני בירושלים ונציג הפורום.
עוד אמר כי "הפורום רואה בנושא הצפיפות כנושא שעומד בראש הסדר העדיפויות במערכת החינוך בישראל. לכן החלטנו  כי החל ממחר יחלו שיבושים במערכת החינוך, שילכו ויתגברו עד למציאת פתרון הולם לצפיפות הכיתות במדינת ישראל".
"אנחנו מחר עושים אסיפות הזהרה עם ההורים ומתכננים להשבית  בשבוע הבא בית ספר אחד שם יש בעיה עם שכבות ב' וה' שמשמעות איחוד הכיתות תגרום לכ-38 ילדים שיהיו צפופים בכיתה", מסר ל"מעריב" יו"ר הנהגת ההורים, אלי ישראלי במועצה האזורית ברנר.  גם הורי הילדים בשכבת ג' בבית הספר ערמונים ברמת גן, הודיעו על השבתה ביום  שישי וראשון עקב השבתת הכיתות.
 כזכור, בינואר האחרון הגישה את מסקנותיה  ועדת שמחון שהקים שר החינוך לשעבר שי פירון, בנוגע לצפיפות כיתות, הועדה המליצה בין היתר על עד 32 ילדים בכיתות. "מעריב" פרסם לראשונה לפני חג השבועות כי פורום ועדי ההורים מתעתד להתחיל בעיצומים במידה ולא ייושמו המלצות הועדה בשנה הקרובה.

תגובת משרד החינוך: "משרד החינוך מקיים הדברות שוטפת עם ארגון ההורים הארצי, בכל נושא לרבות הנושא של צפיפות בכיתות. היום נפגשה מנכ"לית המשרד מיכל כהן עם הורים נוספים ודנה איתם בנושא.משרד החינוך מאמין בהידברות ולא בכוחניות ויפעל לטובת ילדי ישראל ומערכת החינוך".