למוקד המועצה האזורית אשכול מגיעות בימים האחרונים תלונות מתושבי היישובים הסמוכים לרצועת עזה, המתלוננים על שמיעת חפירות ליד הגבול. "אנחנו מעבירים את התלונות לגורמי הביטחון לטיפול ולבדיקה", אמר גורם במועצה האזורית. "על פי התלונות, החפירות לא מפסיקות לרגע", הוא מוסיף.
תושבים מקומיים מאמינים כי הסבב הבא של המלחמה הולך ומתקרב לנוכח התחדשות ירי הטילים לאזור דרום הארץ. "ידענו שזה יחזור על עצמו, טפטופי הטילים הללו. פשוט, מאחר וצה"ל לא טיפל בפעם שעברה בדבר הזה כמו שצריך", אמר ערן זומר, בן 27, ממושב עמיעוז. "גם אני שמעתי תושבים רבים באזור המתלוננים על שמיעת חפירות בתקופה האחרונה, ולכן לא הופתענו כשבכיר בחמאס סיפר כי אנשיהם ממשיכים להכין את המנהרות לתקיפות. אני מקווה שבפעם הבאה יטפלו במנהרות בזמן, ולא ימתינו שעד שייצאו לנו 14 מחבלים מתחת לאדמה ויפגעו בנו", מוסיף זומר.
אליעזר אוירבך, יו"ר ועד מתיישבי גוש קטיף, אמר: "אני חוזר על זה כל פעם מחדש. עשר שנים מאז שגורשנו מגוש קטיף ספגנו 6,000 פצצות מרגמה ואפילו קסאמים ולא התלוננו".

אוירבך סיפר על אכזבתו ואמר: "הבטיחו לנו שיהיה שקט שיבוא על אזור הדרום במיוחד ובכל הארץ, אך מאז שיצאנו מגוש קטיף היו כבר שלוש מערכות: עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן. ובשנה האחרונה אנחנו עדים להמשך טפטופי הטילים ולחפירת מנהרות, ואולי לעוד מערכה. לפי העדויות של תושבים באזור, המחבלים ממשיכים לחפור מנהרות. קברניטי המדינה לא רואים את המצב. כל מי שיש שכל בראשו יודע בדיוק לאן הולכות כל משאיות הבטון שנכנסות לרצועת עזה. בשורה התחתונה מי ששילם את המחיר הם 8,000 ממגורשי גוש קטיף שגורשו מבתיהם, לאחר שמסרנו חבל ארץ נפלא לידי מרצחים. בעצם, שום תמורה לא קיבלנו מאז הנסיגה הזאת".