מרצה גמלאי מהאוניברסיטה העברית הורחק לפני כשבוע מהקמפוס בירושלים, בשל תלונה אנונימית של סטודנטית נגדו. לטענת האוניברסיטה לא מדובר במרצה מתוך 11 המרצים שעמותת "אחת מתוך אחת" האשימה אותם בהטרדות.
"מדובר בגמלאי מרצה בתחום מחשבת ישראל, מגדולי החוקרים, אדם שהקדיש את עצמו למחקר והיה מועמד  לפרס ישראל. הוא כבר 15 שנה לא מרצה באוניברסיטה. מה שיש לו באוניברסיטה זה חדר קטן בו הוא ספון וספרייה בקרבת מקום, שבה הוא מחליף ספרים וכותב על את יצירת חייו", סיפר ל"מעריב", עו"ד ליאור אפשטיין המייצג את המרצה.
לדבריו, אכן הייתה נגדו תלונה לפני מספר שנים, בעקבות בירור באוניברסיטה הגיעו להסכמות ומרשו התנצל בפני שתי סטודנטיות. לטענת עורך הדין מרשו הפריח באוויר נשיקה לעבר האחת וליטף את ידה של השנייה, אולם התיק נסגר ב-2013.

"זאת ממש אכזריות כלפיו למנוע ממנו להמשיך במחקר חייו"

"לפתע פתאום, משום מקום, הגיעה תלונה נוספת, שבעקבותיה החליטה האוניברסיטה לסלק את מרשי מהקמפוס". לדברי עו"ד אפשטיין, הספר שכותב הפרופסור בנושא דת, ארכיאולוגיה וירושלים מעורר אנטגוניזים בקרב כל הקהילות שאינן מעוניינות כי נשים וגברים יהיו באותו חדר, "זאת ממש אכזריות כלפיו למנוע ממנו להמשיך במחקר חייו", טוען אפשטיין.
מהאוניברסיטה העברית  נמסר: "המקרה המדובר אינו חדש, מדובר בגמלאי איש סגל אקדמי שהורחק מהקמפוס. למרות שלא התקבלה תלונה מזוהה, עקב מידע שהגיע לנציבות להטרדה מינית, החלה בדיקה אשר נמשכה מספר שבועות. לאור ממצאי הבדיקה, הוחלט להרחיק לצמיתות את החוקר מהקמפוס וזאת לאור העובדה שלפני כ-3 שנים נאסר עליו ללמד ולהנחות תלמידם עקב התנהגות בלתי הולמת כלפי נשים. בנוסף, דוברת האוניברסיטה הדגישה שטרם התקבל כל מידע מהעמותה על 11 המקרים החדשים לכאורה שהוצגו במכתב של עמותת "אחת מתוך אחת".
מעמותת "אחת מתוך אחת" נמסר כי "אנחנו תומכות בצעד של האוניברסיטה להרחיק את המרצה ולהראות אפס סובלנות להטרדות מיניות ויש לציין, כי על פי המידע שיש בידינו אותו מרצה נמנה בין 11 המרצים שכתבנו עליהם במכתב האזהרה לפני כשבוע לאוניברסיטה העברית".