נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אמר היום (רביעי) לראש המטות המשולבות, הגנרל מרטין דמפסי, כי למרות שהוא נולד בירושלים לפני הקמת מדינת ישראל, הוא ישראלי.
בקבלת הפנים לגנרל דמפסי הבהיר ריבלין כי "ירושלים היא בירתה של מדינת ישראל". עם זאת הוסיף הנשיא כי ישראל מכבדת את החלטת בית המשפט העליון האמריקאי מכיוון שישראל מכבדת את החוק. גנרל דמפסי השיב כי הוא מודע למצב הביטחוני בישראל וכי זו אחת הסיבות לביקורו בארץ.

כזכור, ביום שני ביטל בית המשפט העליון בארה"ב חוק שמאפשר לאזרחים אמריקנים שנולדו בירושלים, לרשום את בירת ישראל כמקום הולדתם בדרכוניהם.
הקונגרס העביר את החוק בשנת 2002 כשג'ורג' וו. בוש כיהן כנשיא ארה"ב, אבל איש בממשל שלו או בממשל אובמה לא אכף את החוק אי פעם.
בניסיון של ממשלת אובמה להצטייר כנייטרלי בנושא הריבונות בעיר הקדושה ליהודים, המוסלמים והנוצרים, מחלקת המדינה מאפשרת לרשום את ירושלים כמקום הלידה בדרכון, מבלי שתירשם המדינה - מדינת ישראל.
ממשל אובמה אמר במסמכי בית המשפט שהפסד של הממשלה בתיק יכול להיראות ברחבי העולם כהיפוך במדיניות האמריקנית ועלול לגרום ל"נזק בלתי הפיך" ליכולתה של אמריקה להשפיע על תהליך השלום באזור.