עד מדינה נוסף הצטרף  היום (חמישי) לחקירה בפרשת 512. איציק אברג'יל ממשיך לשמור על זכות השתיקה בחקירה ושומר על אופיו הקשוח אולם אנשיו, אפילו מהבכירים שביניהם ,כבר מאבדים את הסבלנות וחוצים את הקווים , הפעם לצד של המשטרה והיחידה החוקרת – היאחב"ל.



 אברג'יל עומת היום עם עד מדינה נוסף בפרשה ולתדהמתו היה זה אחד מאנשיו הבכירים שהטיח בו האשמות קשות בכל הקשור לניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין  ב- 2003 ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, במה שהוגדר כפיגוע פלילי ובעטיו קיפחו את חייו שלושה אזרחים חפים מפשע.

אברג'יל כהרגלו שמר גם הפעם על זכות השתיקה הרועמת שלו ופשוט לא ענה. 


פרקליטו של אברג'יל עו"ד שרון נהרי, אמר למעריב סופהשבוע. "מרשי מכחיש את האישומים שהוטחו בו והוא כופר בחשדות נגדו מכל וכל". נציין כי באחד הדיונים האחרונים בבית משפט השלום בראשון לציון שם הוארך מעצרו של עד המדינה הנוסף בעת שנחשב לחשוד בפרשה עלה כי הוא נכח באותה פגישה בבית הקפה בבריסל שם תוכנן כביכול לרצוח את רוזנשטיין.
 
המעבר שלו מעמד חשוד מרכזי לעד מדינה מהווה פיצוח אגוז קשה בארגון של אברג'יל על ידי חוקרי היאחב"ל. "מדובר באחת הפרשות הגדולות והמשמעותיות ביותר שידעה המדינה בכלל והמשטרה בפרט" כך אמר היום מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו.

" אני התבטאתי כבר בעבר שמדובר בפרשה המשמעותית ביותר בהיסטוריה של המשטרה, בתחום של המלחמה בארגוני הפשיעה במדינת ישראל, בגלל ההיקף שלה, בגלל הדמויות הרלוונטיות שנחקרות שם ובגלל מה שיקרה בסופה. הפרשה הזאת תסתיים בהצלחה אני כבר אומר לכם היא תסתיים עם תוצאות מאד משמעותיות שישפיעו על מפת הפשיעה בישראל. בפעם הראשונה ימצאו ראיות נגד מי שנותן את ההוראה ולא רק נגד מי שמבצע אותה ואני חושב שהדבר הזה מאד משמעותי כשאתה רוצה לטפל בפשיעה" הוסיף דנינו.