בוקר טוב, הנה התוכנית המיוחדת לסיכום השבוע שהתחיל עם הפסד לבוסניה ותיקו לנתניהו במרכז הליכוד ויגמר עם חמישה ימים בחמש דקות 

ביום ראשון עדיין היה אלי גוטמן מחוזר קלות על ידי אמצעי התקשורת . לא איש רע גוטמן, לא מאמן טוב יותר או רע יותר מכל עמיתיו בארץ, אפילו מושחז ואירוני במידת מה ממה שהיית מצפה ממאמני כדורגל. אני מודה, אפילו ריחמתי עליו מאד לא בגלל ההפסד, אלא בגלל שאתה רואה לפניך אדם מבוגר שכל ימיו חלפו עליו על הקוים הלבנים בחמסין ובגשם מחלק הוראות לשחקנים חירשים, מראה תרגילים לשחקנים עיוורים, מנסה להקנות תובנות לשחקנים שחושבים רק על המסע הבא ללאס ווגאס.

הבעיה של גוטמן שהוא לא איש שמח. ולתוך העצב האימננטי שלו הוא מכניס את הכדורגל על מאות הקלסרים והתוכנות וקלטות הווידאו והכדורגל שאותו הוא מנסה להפוך למדע מדויק במקום ליהנות. ארשת פניו המיוסרות של יהודי עתיר סבל מותירה גם  אותך סובל גם אם נבחרתו מנצחת גם אם מפסידה.

"כל השבוע תרגלנו את זה", ייבב גוטמן מול כל מיקרופון בעניין השער הראשון - ובכל זאת זה קרה. והוא אפילו לא הבין שזה כל העניין, זה כל היופי בכדורגל, שבדיוק מה שמתרגלים כל השבוע שלא יקרה – קורה!!!


ביום שני אריה דרעי, להלן, הגנב, מתחיל לפרוע את השטרות לחבריו. יש לייחד 5 אחוז מהמשרות בשירות הציבורי לחרדים . שתהיה להם מכסה כמו לנשים וכמו לערבים.

היי, פושע, מה עובר עליך? הרי נשים פסולות אצלכם. אין אישה במפלגה, אין נשים בראשות ערים חרדיות, והערבים? הם לא יהודים, אלוהים ישמור ואתם רוצים להידמות להם? דרעי, מה נסגר איתך אחרי שנפתחו לך דלתות הכלא? אבל אם התחלת, בוא נעזור לך. נוסף על סתם חמישה אחוז חרדים בשירות הציבורי, נקצה גם 3 אחוז לפושעים שישבו בכלא ונבטיח מקומם בממשלה - ולש"ס, ברוך השם, יש נבחרת מנצחת בעיניין זה.

כמו כן נוסיף עוד 10 משרות מובטחות למי שלא מכבד את יום הזכרון לחללי צה"ל ומי שלא עומד בצפירה לזכר קורבנות השואה ושמונה אחוז למי שבעיניו יום העצמאות הוא יום אבל ועוד תשעה אחוז למי שמדיר נשים ואז יהיה לנו בשירות הציבורי מגוון רחב ומרנין של כל הזרמים המכובדים בציבור. אתם יודעים אגב למה דרעי מתעקש על השירות הציבורי? כי זה המקום היחיד בארץ שמרגע שנכנסת אתה מסמר בלי ראש עד ההלוויה. אתה שם מקבל משכורת ולא משנה מה תעשה, אי אפשר לפטר אותך.
 

יום שלישי הוא היום של עזרא ג'נאלי, לשעבר ברוקר, שנהג ליד התחנה המרכזית ודרס למוות זונה הומלסית, שנכון, לא עברה בירוק את מעבר החצייה. אבל ג'נאלי כעס כנראה ולכן לא עצר והסתלק מהמקום. אח"כ התברר ש-17 שנה הוא נוהג ללא רישיון ולחובתו לא פחות מ-31 עבירות תנועה. ועכשיו מערכה שנייה - העונש. הפקרת פצוע היא עבירה חמורה בישראל, דינה בדרך כלל כעשר שנות מאסר, אבל ג'נאלי נהנה מיום טוב במיוחד של בית המשפט וחטף רק 25 חודשי מאסר ושש שנים פסילה.
 
שתי הערות אחת – לצד הפסילה של ג'נאלי הייתי פוסל גם את רשיונו של השופט לשש שנים. הערה שנייה – תפנימו. אם כבר דרסתם מישהו והפקרתם אותו למוות - רצוי שזה לא יהיה בן של שופט עליון, אלא סתם זונה חסרת בית.

ביום רביעי פורסם כי שליש מקוני הדירות הם קונים של השקעה, כלומר, במקום לפתוח תוכנית חיסכון, הם קונים דירה ומשכירים אותה ונהנים מכל העולמות. ולמה שלא יקנו? הרי מדינה ישראל מצ'פרת אותם מכל כיוון. קודם כל הם נהנים מהכנסה גבוהה בערך פי חמישה מאשר בכל פיקדון בבנק ושנית,  וזו כבר הבדיחה או שהם לא משלמים בכלל מס הכנסה או שהם משלמים 10 אחוזים. עניי הארץ השמים את פרוטותיהם בפיקדון משלמים למס הכנסה 15 עד 25 אחוזים ואין להם אפילו דירה אחת.

קראתי, ורגע אחרי במקרה פגשתי מכר שיש לו בערך 15 דירות. מה לעשות, יש לי מכרים כאלה. וכבר שנים שהוא לא משלם מס הכנסה, לא 10 אחוז ולא חצי אחוז. "איזה מדינה מטופשת", הוא נחנק מצחוק, ,כל הדירות רשומות על שמי והם לא מגיעים אלי' אז למה שלא אקנה עוד 10? ואם כבר יגיעו? אז אשלם 10 אחוז וזהו". הבנתם את זה? קודם הסתומים ממסים את השכר דירה ב-10 אחוז ואח"כ מתפלאים שכולם קונים דירות להשקעה.


והבוקר, בואו ניזכר לרגע במח"ט גולני, זה שהפתיע אותנו בצוק איתן כאשר פירסם לחייליו פקודת יום בסגנון נבואי "א' אלוקי ישראל אנו נלחמים כנגד אויב המנאץ את שמך" ועורר לפחות הרמת גבות. אז הבוקר חוזר אלינו הנביא ווינטר במקום אחר בזמן אחר במלחמה אחרת והוא פשוט פונה לבית הדין הצבאי הצבאי שדן בעניינו של סאל חג'בי ואומר הפעם לא בסגנון תנ"כי – אל תקחו לו את הדרגות. הוא שילם מחיר כבד, עזב את הצבא וכבודו נפגע.

או.קיי המח"ט, אפשר לעבור לנוח ולאמר לך משהו? הגיבור שלך הטריד מינית חיילת! הבנת? ילדה. והיא אמרה את זה יותר טוב ממני . גם ככה היא אומרת 'אני משלמת את המחיר' ואני, המפקד, מאמין לה ולא לחג'בי, על כל הכבוד, על היותו חייל ומפקד. אני מאמין לילדה שלא רוצה שאיזה מפקד מסוקס יחבק אותה בכוח ובכלל יתקרב לגוף שלה. עכשיו המח"ט, אני הולך לחפש בתנ"ך איזה פסוק הולם לסיפור הזה כי נראה לי שאתה ממש זקוק לזה.