ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הלילה (שלישי)  על תקיפת אמבולנס צה״ל ברמת הגולן וקרא להרגעת הרוחות: "מדובר באירוע חמור ביותר. לא ניתן לאף אחד לקחת את החוק לידיים, ולא ניתן לאף אחד להפריע לחיילי צה"ל לבצע את משימותיהם. נמצה את הדין עם מפירי החוק. אני קורא למנהיגי הדרוזים לפעול לאלתר להרגעת הרוחות'.



גם ח"כ איוב קרא (ליכוד) קרא להרגעת הרוחות בקרב העדה הדרוזית ואמר: "קורא לאחיי הדרוזים להתעשת - אנחנו לא עדה שמתאים לה לתקוף או לפגוע אפילו בזבוב" . 


הפגנה של דרוזים במג'דל שמס, הלילה. צילום: שלמה מור 

מוקדם יותר הותקף באבנים אמבולנס צבאי שעשה דרכו מגבול ישראל-סוריה לבית החולים בצפת באבנים. 

האמבולנס נאלץ לעצור והפצועים הסורים שהיו בו הותקפו ע"י תושבי כפרים ברמת הגולן. כתוצאה מכך נפגעו 4 בני אדם, ביניהם שני חיילי צה"ל שנפצעו במצב קל והרוג סורי. הפצועים הסורים פונו כשהם במצב קשה לבית החולים רמב"ם, ולאחר מכן נקבע מותו של אחד מהם. 


האמבולנס שהותקף בלינץ' ברמת הגולן

בעקבות האירוע, במאגדל שאמס החלה הפגנה גדולה. אל המקום הגיעו כוחות משטרה גדולים וכביש מאגדל שאמס נווה אטיב נחסם לתנועה. מפקד המחוז הצפוני הנחה להקפיץ כוחות נוספים לגזרה.

בכיר בצה"ל סיפר על שקרה: "האירוע החל בקליטה של שני פצועים סורים, שידוע לנו באופן חד משמעי כי הם לא מג'באהת א-נוסרא. אנחנו לא מסייעים שם, וכל הסיפורים על זה לא נכונים".



הגורם אמר כי הקליטה של הפצועים הייתה אמורה להיות שגרתית וכי בעקבות האירוע במהלך הבוקר, בו תקפו בגליל העליון אמבולנס צבאי שהוביל פצועים גם כן, המשטרה הצבאית ליוותה את השיירה.