14 כלבים שהוחזקו בתנאים קשים אצל תושבת כפר יונה, המחזיקה בביתה עשרות כלבים למטרות הרבעה, הוחרמו, בעקבות מבצע משולב של פקחי משרד החקלאות ועמותת "תנו לחיות לחיות".


בעקבות תלונות רבות שהתקבלו במשרד ובעמותה, נערכו כמה ביקורות בביתה של האישה. הפקחים ציינו שממצאי הביקורות לא תאמו את תקנות צער בעלי חיים ולמרות פניות חוזרות ונשנות לבעלים לתקן את הליקויים, הם לא תוקנו, תוך גרימת סבל רב ומיותר לבעלי החיים, והפרה של חוק צער בעלי חיים.

בפעילות מפקחי המשרד נמצאו במקום כ-30 כלבים, 21 מתוכם בוגרים, ששימשו על פי החשד להרבעה ועשרה גורים, בעיקר מהגזעים: פקינז, שיצו, רועה גרמני ומלטז. הפקחים מצאו שהכלבים הבוגרים מוחזקים במתחם חולי במצב של זוהמה, צואה ושתן שלא נוקו. בנוסף, בכלוב ההרבעה נמצאו מזון הכלבים מעורבב עם צואה בחלקו. מצבם הגופני של הכלבים היה רע: הכלבים מלאים בקרציות ופרעושים, וחלקם סובלים מבעיות גופניות, כדוגמת דלקות עיניים ובעיות עור. 


"ניכר שבעלי החיים במקום לא זוכים לטיפול רפואי. הכלבים הוחזקו ללא רישום של מספר הכלבים במקום, ללא תיעוד רפואי, ובחלקם אינם מחוסנים וללא רישיון החזקה", ציינו הפקחים שהורו על החרמת כלבים ופינויים מהמקום בסיוע "לתת לחיות לחיות". במבצע משולב פונו מהמקום 14 כלבים בוגרים שהוחזקו במקום בתנאי החזקה ירודים. הכלבים חולצו והועברו לטיפול ושיקום במתקן מוגן של משרד החקלאות ו"תנו לחיות לחיות". בתום שיקומם הם ימסרו לאימוץ על ידי העמותה.