אגף החקירות של משטרת ישראל, בשיתוף יחידת להב 433 הודיע כי חקירת פרשת השוחד בשני פרוייקטים חדשים של מגורים, בראשון לציון וברחובות הסתיימה וכי בקרוב יוגש כתב אישום כנגד עו"ד רועי בר.



עו"ד בר,  יועץ משפטי חיצוני המספק שירות לעיריית ראשל"צ ולעיריית רחובות, חשוד בקבלת טובות הנאה שונות בתמורה לניצול תפקידו, לצורך אישורים ולקידום אינטרסים של יזמים, קבלנים ומקורבים, תוך שהוא פועל בניגוד עניינים. 


בחודש פברואר 2014, בתום חקירה סמויה ממושכת ומורכבת, החלה להב 433 יאל"כ בחקירה גלויה שכללה מעצרים, עיכובים, חיפושים ופעולות חקירה רבות, לרבות חקירתם של למעלה ממאה ושלושים מעורבים, חלקם באזהרה ותפיסת רכוש וחשבונות בנק לצורך בקשת חילוט בשווי המוערך בלמעלה משמונה מיליון שקלים. את החקירה ניהלה להב 433 יאל"כ בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. בראשון לציון מדובר בפרויקט "white" ופרוייקט "אתר הנופש המטרופוליטני". ברחובות מדובר על פרויקט "חצרות המושבה".

ממצאי החקירה מבססים חשד לכך שעו"ד בר פעל בניגוד עניינים במסגרת תפקידו כיועץ משפטי חיצוני המספק שירותים לעיריית ראשל"צ, לוועדות העירייה ולמשרדי העירייה השונים, בכך שייצג כעו"ד פרטי קבלנים ויזמים אשר ענייניהם נדונו בוועדות אלה. ממצאי החקירה מעלים כי עו"ד בר קיבל שוחד מיזם נדל"ן ומקבלנים שזכו במסגרת מכרז בפרויקטים לבניה בעיר, זאת בתמורה לכך שפעל מתוקף תפקידו על מנת לקדם את בקשותיהם להקלות בוועדה לתכנון ובניה, להקלות בתשלומי מסים והיטלים וכיו"ב. 
במסגרת החקירה נחקרה באזהרה היועצת המשפטית של עיריית ראשל"צ, בגין חשד כי ידעה על ניגוד העניינים הנוגע לעו"ד בר, לא מנעה את מעורבותו בהליכים הרלוונטיים ואף סייעה לו.  לאחר שבחן את העובדות, החליט ראש אגף החקירות והמודיעין כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מתן שוחד על ידי חלק מהקבלנים וגם תשתית ראייתית לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים על ידי היועצת המשפטית של עיריית ראשל"צ.

"אין תשתית ראייתית מספקת להעמדת ראש עיריית רחובות לדין"
 
עוד עולה מהחקירה כי במסגרת תפקידו כיועץ משפטי חיצוני המספק שירות לעיריית רחובות, פעל עו"ד בר על מנת לקדם הליכים בוועדה לתכנון ובניה בעיר עבור קבוצת קבלנים המצויים עמו בקרבה משפחתית ובקשר עסקי. ממצאי החקירה העלו כי לאחר שאותם קבלנים מקורבים זכו במסגרת מכרז בבניית פרויקט בעיר, היה עו"ד בר מעורב במו"מ שקיימו מול העירייה בהקשר לפרויקט והשתתף בהליכים הנוגעים להם, זאת תוך ניגוד עניינים והסתרת הקשר האישי והעסקי עמם בפני חלק מהגורמים בעירייה.
ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, אשר נחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים ושיבוש הליכי חקירה, וכמו כן, היועצת המשפטית של עיריית רחובות, שנחשדה בגין חשד לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים, לאור חשד כי ידעה על ניגוד העניינים בנוגע לעו"ד בר בהקשר לקבלנים הרלוונטיים ולא מנעה את מעורבותו בהליכים הנוגעים להם. בסופו של דבר הוחלט כי אין תשתית ראייתית מספקת לביצוע העבירות בהן נחשדו ראש עיריית רחובות והיועצת המשפטית של העירייה. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה אשר ליוותה את החקירה.