התפתחות מהותית בחקירת פרשת 512 הובילה למעצר אסיר כחשוד במעורבות ברצח עו"ד יורם חכם לפני שבע שנים.
היום (שני) הותר לפרסום כי במסגרת חקירת פרשת 512 הקשורה לארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל ומעורבים נוספים עצרו היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) וחוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב את אסי אבוטבול,  המרצה עונש מאסר ממושך כחשוד כאמור במעורבות ברצח של עו"ד חכם שאירע ב – 2008.
החשוד שוהה ממילא במעצר בשל החשדות הנוספים המיוחסים לו בפרשת 512 ובכללם מעורבות במספר חיסולים וניסיונות חיסול.

במשטרה מציינים כי "חידוש החקירה הגלויה בעניין הרצח במסגרת פרשה 512, המנוהלת על ידי להב 433 יאחב״ל וימ״ר תל אביב, התאפשר הודות לחקירה מאומצת ולהתפתחויות משמעותיות שחלו בפרשה 512 כולה, השופכות אור על חקירת הרצח ועל מעורבות לכאורה של החשוד וחשודים נוספים. החקירה המחודשת בראשיתה וצפויים מעצרים נוספים". 
חקירת הפרשה כולה מלווה על ידי פרקליטות מחוזות תל אביב ומרכז.

הג'יפ התפוצץ ברעש מחריד אוזניים במרכז תל אביב, עו"ד חכם חוסל 

ב- 12 ביולי 2008 התפוצץ הג'יפ של עו"ד יורם חכם בעת שהסניגור הפלילי הבכיר נסע ברחוב יגאל אלון בתל אביב. השעה היתה 19.00 בערב לערך כשלפתע הדף קול הפיצוץ מחריד האוזניים את השקט היחסי והג'יפ הגדול הושמד לחלוטין וזאת אחרי שהתנגש ברכב חונה.
 
לעו"ד חכם, 53, גרוש ואב לארבע בנות,  לא היה כל סיכוי לצאת מהתופת הזאת והוא חוסל.
 
כבר ביום האירוע אמר מפקד מחוז תל אביב באותם ימים, ניצב אילן פרנקו כי לא ברור האם מדובר בחיסול על רקע עיסוקו המקצועי של עו"ד חכם או על רקע ובהערכת מצב ראשונית עלו כמה וכמה כיווני חקירה.
 
המשטרה הטילה צו איסור פרסום גורף על פרטי האירוע והפרשה אולם היה ידוע כבר אז כי עו"ד חכם, המנוח, צבר לעצמו אוייבים רבים כפי שאמרו במשטרה. ושתי פרשיות האחרונות שנקשרו אליו התייחסו ללקוחו אסי אבוטבול, שהחליט להדיח אותו מניהול התיק וכן איש עסקים שטען כי ניהל רומן עם אשתו וגנב ממנו כספים כביכול.

זירת החיסול. צילום ארכיון: אלוני מור