מתקפת הטרור בצפון סיני ביום רביעי שעבר הייתה בתיאום מלא בין המדינה האסלאמית בעיראק לבין הסניף הקומי בסיני המכונה "ולאיית סיני". כך דיווח היום (ראשון) העיתון הירדני "אל-ערב אל-יום".
העיתון ציטט מקור צבאי בכיר, שאמר כי הנהגת דאע"ש בעיראק שלחה אל ארגון "בית אל-מקדס" בסיני לוחמים מסוריה, עיראק ולוב כדי לקחת חלק באימון הלוחמים בחצי האי ובמתקפה המשולבת.
יש לציין, כי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, אמר דברים דומים על כוחות זרים המעורבים במתקפת הטרור במהלך ביקורו במוצבי הצבא בסיני בשבת.

בינתיים, ארגון המדינה האסלאמית, דאע"ש, בצפון סיני, לקח אחריות על פיצוץ ביתו של קצין משטרה בעיר אל-עריש. זאת, יומיים לאחר שלקח אחריות על ירי שלושה טילי גראד לעבר דרום ישראל, ואיומיו לירי טילים גם לכיוון שארם א-שייח בדרום סיני, מה שמכניס את כוחות הביטחון במצרים לכוננות עליונה.

נתונים סותרים על מספר ההרוגים המצרים בפיגוע

כלי תקשורת ערבים ממשיכים לתהות מה מספר החיילים המצרים שנהרגו במהלך מתקפת הטרור ביום רביעי שעבר. זאת, לאחר שמקורות ביטחוניים מסרו תחילה כי לפחות 70 חיילים נהרגו ולאחר מכן דובר הצבא העמיד את המספר על 17 חיילים בלבד, בהם ארבעה קצינים.
ביממה האחרונה הולכים ומתפרסמים פוסטים וסרטונים ברשתות החברתיות, בהם נראים אזרחים מצרים המביעים זעם על הדובר הצבאי שהפך את החייל לטרוריסט. "הדובר הצבאי הודיע כי קרוב משפחתי שנצפה בתמונות שהפיץ הצבא הוא טרוריסט", אמר הצעיר בסרטון. "העובדה היא שהוא חייל בשירות צבא מצרים".
באחד הציוצים בטוויטר פורסמה תמונה של שני בני אדם שנהרגו במהלך המתקפה. על פי הנטען, הצבא המצרי הלביש אותם שכפ"צים והפיץ את תמונתם כאילו היו טרוריסטים. "מדובר באזרחים", כתב פעיל זכויות אדם מצרי. "שוב, הצבא משקר". לצעיר הזה הצטרפה אישה ממחוז קינא, שהודיעה כי "בני שהוכרז טרוריסט הוא חייל בצבא מצרים".

פרסומים אלו מעמידים בספק את כל ההודעות הרשמיות של דובר הצבא, בכל מה שקשור למערכה בצפון סיני, כולל הכחשתו הגורפת לטענות ארגון "ולאיאת סיני" – מחוז סיני של המדינה האסלאמית, דאע"ש, כי הפיל מסוק אפאצ'י של הצבא, אם כי גורמים צבאיים מעריכים כי המסוק נפגע בלבד, אך לא התרסק כפי שמראים בארגון.

בדאעש מתרברבים: "הרגנו יותר מ-180 חילים מצרים" 

 בכל מקרה, הלוחמה הפסיכולוגית בין צבא מצרים שהכריז כמה שעות לאחר תחילת המערכה על "שליטה מוחלטת במצב", לבין לוחמי ארגון המדינה האסלאמית, נמשכת. בעוד שצבא מצרים מעוניין להרגיע את האזרחים בבית, ארגון דאע"ש מנסה להבליט את ההצלחה שלו במתקפה המשולבת.
חשבונות בטוויטר של הארגון הפועל בצפון סיני מכריזים כי מספר ההרוגים מקרב חיילי צבא מצרים עלו על מאה. באחד החשבונות נאמר, כי "המודיעין האסלאמי" יפרסם קלטות בקרוב ובהן יוכיח כי מספר ההרוגים בקרב צבא מצרים עלה על 180. בהודעה נוספת של הארגון נאמר, כי "אומנם הייתה נסיגה ביום שישי, אך היא הייתה במטרה לשמור על חיי האזרחים" – דבר שדאע"ש, שעורף ראשים כמעט בכל יום נתון, אינו מצטיין בו במיוחד.
גורמי צבא וביטחון אמרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", כי "נסיגת לוחמי דאע"ש הייתה תוצאה ישירה להתערבות המזלט"ים שהעבירו תמונות בשידור חי למיקום החמושים לטייסי מטוסי הקרב אף-16 ומסוקי האפאצ'י – דבר שהביא לתקיפתם בטילים".