בית המשפט העליון קיבל היום (רביעי) את בקשתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לעיכוב ביצוע עונשו בפרשת טלנסקי עד לאחר הערעור. לפיכך, אולמרט לא ייכנס מחר לכלא כפי שהיה אמור לעשות. אולמרט הורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובמרמה בהפרת אמונים ונידון לשמונה חודשי מאסר.



לפני כשבוע, הגיש אולמרט ערעור בפרשה,באמצעות עורכי דינו, איל רוזובסקי ואלי זהר. ״לא הוכחו בענייננו רכיבי עבירת קבלת דבר במרמה. לא הוכח כי הכספים בקופה היו כספים פרטיים וממילא לא הוכחה מרמה בשל אי דיווח…״, נכתב בערעור. ביחס לעונש נטען: ״לא ניתן משקל לעוצמת הנפילה של המערער - שהיה ראש ממשלה עת החלו ההליכים- מאיגרא רמא״. 




הגיש ערעור בפרשה, בינתיים לא יכנס לכלא. אולמרט בביה"מ בפרשת טלנסקי. צילום: פלאש 90 


אולמרט הורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ודינו נגזר למאסר בפועל לתקופה של שמונה חודשים וקנס בסך 100,000 ש”ח. העונשים האלה עשוים להצטבר לעונש אחר שעליו תלוי ועומד ערעור בתיק הולילנד - עוד שש שנות מאסר בפועל. בהכרעת הדין הראשונה של המחוזי זוכה אולמרט מחמת הספק, אולם במסגרת הערעור ולאחר שעדת המדינה שולה זקן, שהייתה ראשת לשכתו בעבר, העבירה ראיות חדשות - הקלטות שלה ושל אולמרט ואחרים ואת יומנה. בנוסף הוגשה בקשה לעכב את ביצוע עונש המאסר שנגזר עליו. 
 
בערעור מתייחסים עורכי הדין רוזובסקי וזהר, בין היתר, לקביעות שהביאו להרשעתו של אולמרט - כי קופת המזומנים שהייתה אצל עורך הדין אורי מסר היא קופה פרטית, בניגוד לקביעה הקודמת של המחוזי כי מדובר בקופה פוליטית. בהחלטה השניה התבסס המחוזי בהרשעתו על העובדה שזקן קיבלה כספים מהקופה, ולכן מדובר בקופה פרטית.