ארבע הולכות רגל שנפגעו על ידי רוכבי אופניים בתל אביב הגישו במשותף תביעה פיצויים מהעירייה בסכום כולל של 2.5 מיליון שקל, בטענה לרשלנות בסימון שבילי האופניים והפקרת הולכי הרגל.

"הנתבעת (עיריית תל אביב מ.כ) שמה לה למטרה לעודד את השימוש באופניים, כחלק מקידום מערכת התחבורה בעיר. לשם כך, היא נקטה בפעולות שונות, כשהציבה אופניים לשימוש התושבים (פרוייקט 'תל אופן'), יזמה ביטול חובת חבישת קסדה לרוכבי אופנים בתום הערים וסימנה שבילי אופניים על גבי מדרכות העיר", נטען בתביעה שהוגשה באמצעות עו""ד אילן קנר. "כתוצאה מפעילותה גדל מספר רוכבי האופניים בצורה דרמטית. הקושי הוא שפעילותה לעידוד השימוש באופניים הקדימה את הכנת התשתיות הנדרשות לכך, הפקיעה את המדרכות מהולכי הרגל והפכה את ההליכה במדרכות העיר לסכנת נפשות של ממש".
עוד נטען, שגם פארקים עירוניים הפכו למסוכנים בשל סימון שבילי האופניים, לצד שבילים להולכי רגל וזאת, ללא הפרדה ממשית ביניהם ולעיתים תוך מתן היתר לשימוש באותו שביל עצמו הן להולכי רגל והן לרוכבי האופניים. "הפרדה פיזית הולמת בין נתיבי הולכי הרגל לבין נתיבי האופניים יכולה היתה להיעשות ללא מאמץ רב, אך לא בוצעה", צויין בכתב התביעה, "הנתבעת הפרה את חובתה החוקית כלפי ציבור הולכי הרגל".

בתביעה צויין עוד שסימון שבילי האופניים נעשה באופן חובבני, שאינו מתיישב עם השכל הישב ועם עקרונות בטיחות בסיסיים וזאת, תוך הותרת מרחב שאינו מספיק לשימושם של הולכי הרגל במדרכה ולעיתים תוך יצירת מלכודות של ממש.

הרוכב הגיח מאחורי התובעת, הטיח אותה ארצה ונמלט מהמקום
תובעת מספר 1, בת 68 ומעצבת פנים במקצועה, נפגעה על ידי רוכב אופניים שרכב בשביל המיועד לרוכבים על המדרכה ברחוב איבן גבירול. לטענתה, תחנת האוטובוס ממנה היא פנתה לרחוב אינה מאפשרת להבחין באופניים המתקרבים. התובעת מספר 2, בת 73, מתרגמת ספרים במקצועה, נפגעה בעת שטיילה עם חברתה באחד משבילי הירקון. לטענתה, את הנתיב המיועד לרוכבי אופניים סימנה העירייה במקום בו נטועים עצים, עובדה שמחייבת את רוכבי האופניים לחדור לנתיב של הולכי הרגל.
התובעת מספר 3, נפגעה אף היא באחד משבילי פארק הירקון, כאשר ארבעה ילדים בגילאי 13-12 רכובים על אופניים חשמליים, הגיעו מולה במהירות רבה ואחד מהם פגע בה.
התובעת מספר 4, בת 28, נפגעה בעת שרצה בפארק הירקון בשביל משותף להולכי רגל ולרוכבי אופניים, ללא הפרדה ביניהם, כאשר לפתע הגיח מאחוריה במהירות רוכב אופניים חשמליים ובניסיון לעקוף אותה פגע בגבה, הטיח אותה ארצה ונמלט מהמקום.
מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "סוגיית בטיחות הולכי הרגל נמצאת בראש סדר העדיפויות העירוני. בשנים האחרונות נכנסו לשימוש האופניים החשמליים הנוסעים במהירות ולמרבה הצער, על אף בקשות חוזרות ונשנות של העירייה, אין בידנו סמכויות אכיפה כנגדם. בעיר ישנה עלייה מבורכת של שימוש בתחבורה ירוקה, בעידוד העירייה ובהשקעה כספית אדירה בתשתיות. העירייה שוקדת על מתן פתרונות שיבטיחו הפרדה פיזית וברורה בין המשתמשים. יצוין כי תל אביב יפו היא הרשות העירונית הראשונה בארץ שסוללת רשת שבילי אופניים בהיקף כה גדול- כ-140 ק"מ של שבילים.  התביעה טרם התקבלה בעירייה".