הותר לפרסום: היחידה המרכזית במרחב נגב של המחוז הדרומי פענחה את אירוע הפקרתו למוות של פקח מועצת הלול אריה שושן ז״ל, לאחר שנדרס על ידי נהג שניסה להימלט מהזירה באזור הר עמשא לפני חודש, והביאו למעצרו של החשוד במעשה. מחר יוגש כנגדו כתב אישום ובקשה להמשך מעצרו עד תום ההליכים.ב-7 ביוני, סמוך לשעה 21:00, התקבל דיווח למוקד 100 של משטרת המחוז הדרומי, ממפקחי מועצת הלול, שהיו בפעילות למניעת הברחות ביצים באזור היישוב הר עמשא, אודות רכב שהיה חשוד בהברחה ובעת שאלה ניסו לעצור אותו נמלט הרכב מהמקום בנסיעה פרועה תוך שהוא דורס את הפקח. בעקבות הדיווח הוקפצו לזירה כוחות משטרה גדולים, מעבדה זיהוי פלילי ניידת, חוקרי זירה וחוקרי ימ"ר נגב.

הטרגדיה הכפולה של משפחת שושן 

הטרגדיה במשפחת שושן היתה כפולה, כאשר בשעה שהבן נדרס למוות בתאונת פגע וברח, אמו, זיווה בת ה-69, נפטרה ממחלה זמן קצר לאחר מכן. השניים הובאו למנוחות בבית העלמין ברמלה.
 
זיווה ככל הנראה לא הספיקה לשמוע על מותו של בנה. חיים כהן, יו"ר בית הכנסת במושב סיפר על המשפחה: "האבא היה יו"ר המועצה שלוש קדנציות, יש להם בוסתן תיירותי במושב שהאמא טיפלה בו. האבא נפטר לפני כמה שנים והאמא נשארה וחלתה במחלה. כל השנים היא הייתה מאוד פעילה במושב ובתקופה האחרונה פחות. האנשים פה המומים, כולם שמעו את זה וזה הלם, בעיקר המוות של אריה".
 מפקד מרחב נגב, תת ניצב אמנון אלקלעי, קיים הערכת מצב לאחר האירוע, במהלכה ציין כי מדובר באירוע חמור במהלכו דרס החשוד והפקיר למוות את הפקח שביצע את תפקידו וכל זאת על מנת למלט את עצמו מהמקום. בסיומה הטיל תנ"צ אלקלעי את החקירה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב נגב.

העונש על העבירה: 14 שנות מאסר 

החקירה הביאה יומיים לאחר מכן לאיתור הרכב החשוד במעשה ולמעצרו של החשוד במעשה והפקרת הפקח בשטח. במהלך החקירה נעצרו תשעה חשודים נוספים בחשד לשיבוש חקירה, סיוע לאחר מעשה פשע, העלמת ראיות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.
מהחקירה עלה כי פקחי מועצת הלול היו בפעילות אחר מבריחי ביצים כשלפתע הגיע רכב מסוג פורד "אקונוליין" שנראה כרכב המשמש להברחת ביצים. הם ניסו לעוצרו, אולם הוא התחמק מהם תוך שהוא מבצע פניות פרסה ומנסה להימלט מהמקום. תוך כדי בריחתו דרס הנהג את הפקח והמשיך בנסיעה מהירה מהמקום. במהלך חקירתו, הכחיש החשוד שהיה במקום ולא קשר עצמו למיוחס לו. אולם החוקרים הצליחו לבסס את התשתית הראייתית נגדו ולהגשת כתב אישום בעבירה של הפקרה חמורה שהעונש בצידה הוא 14 שנות מאסר.
מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי, ציין כי "מדובר בחשד למעשה חמור ומזעזע של דהירה, נסיעה בפראות ופגיעה מכוונת וקשה באדם, דריסתו והפקרתו למוות בשטח. הזילות הבלתי נסבלת בחיי אדם, במקרה דנן עבריין שפוגע ודורס למוות אדם כדי להימלט ממעצר, היא מרתיחה ומקוממת. אני תקווה כי רף הענישה בתיק זה יהיה מחמיר ומרתיע על רקע חומרת המעשים".