אברהם (אברה) מנגיסטו, תושב אשקלון בן 28, נעדר ברצועת עזה זה כעשרה חודשים לאחר שחצה את הגבול באזור זיקים. 

 ברהנו טגניה, כתב חדשות ערוץ 2, סיפר בתכניתו של ניסים משעל על מצבה של משפחת מנגיסטו ואף התייחס לפגישה שקיים ראש הממשלה נתניהו עם בני המשפחה בסוף השבוע: "המשפחה מנסה להסתגר בתוך עצמה, לעכל ולהתרחק מאור הזרקורים עד כמה שאפשר אך מטבע הדברים לא ממש מצליחה. הרחוב בו מתגוררת המשפחה הוא קטן מאוד וברגע אחד הפכה השכונה למוקד תקשורתי. השכנים הציצו מחלונות ביתם ולא הבינו מה קורה" . 


אילן, אחיו של אברה מנגיסטו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 
 

 בהמשך סיפר טגניה על ביקורו של ראש הממשלה: "נתניהו שוחח עם בני משפחת מנגיסטו כשעה וחצי. בני המשפחה הבהירו לנתניהו כי הדבר החשוב ביותר הוא להשיב את אברה הביתה, חי או מת. ראש הממשלה השיב כי יעשה הכול כדי להשיבו ואף הוסיף כי אברה הוא כמו בן בשבילו. בשלב מסוים נתניהו ואחיו הגדול של אברה הסתגרו בחדר צדדי ושוחחו דקות ארוכות".
טגניה סיפר על הניסיונות לשכנע את המשפחה לחשוף את הסיפור: "במשך 9 חודשים הופעל לחץ על המשפחה אך זו לא שיתפה פעולה ואף גירשה את כלי התקשורת. המשפחה לא רצתה לדעת על הסרת צו איסור הפרסום ובחודש האחרון משהו נסדק וכנראה שהיא רכשה מספיק אמון ורצון שכל העולם ידע". 

עוד הוסיף טגניה: "היחצנים שהשתלטו על הפרשה טוענים שהם מעוניינים לסייע למשפחה אבל אני לא בטוח שהמניעים שלהם הם טהורים. בנוסף, עסקנים מתוך העדה מנסים למשוך את הפרשה לכיוונם למרות שהמשפחה מדגישה כי לא מדובר בעניין של קיפוח עדתי". 
משעל תהה האם צפויות הפגנות לשחרורו של מנגיסטו וטגניה השיב: "בשלב הזה המשפחה מבקשת מהפעילים החברתיים לשמור על איפוק אך אם בחודשים הקרובים לא תהיה התקדמות אני בטוח שאנשים יצאו לרחובות ויפגינו".
טגניה סיפר על הקושי בשמירה על צו איסור הפרסום: " לא כולם ידעו שהוטל צו איסור פרסום על הפרשה והפעילים החברתיים צעקו את שמו של מנגיסטו במהלך ההפגנות שהתקיימו בתל אביב. זה הלחיץ אותי מאוד והתפללתי שאף אחד לא ישאל אותי על העניין. לא הבנתי למה צריך להסתיר במשך 10 חודשים את הסיפור הזה. מערכת הביטחון לא הפנימה שזו שנת 2015, האריכה את צו את צו האיסור שוב ושוב אך בינתיים הרשתות געשו. בשלב מסוים הפרתי בעצמי את הצו על מנת להרגיע את הרוחות. חלק נכבד מהאנשים בקרב העדה היו בטוחים שחייל בן העדה נחטף ולא הבינו למה המדינה משתיקה את הסיפור ולכן הייתי חייב להגיד שיש צו איסור פרסום אבל לא מדובר בחייל. אין ספק שאם היו מפרסמים את הסיפור כבר מההתחלה, למשפחה היה קל יותר".