גורם מדיני בכיר התייחס להסכם הגרעין של איראן והמעצמות שנחתם היום (שלישי) ואמר: "ההסכם הוא כמו שחששנו. הסכם רע שנותן לאיראן יכולות בתחום הגרעין והכלכלה. עושה דברים בתוך הטרירטוריה שלנו ומשאיר בידיה יכולות גרעיניות". 



לדברי הבכיר, "איראן קיבלה הכרה בינלאומית בכל המתקנים שלה. היא לא נדרשה לפרק אתר או להפסיק פעילותו של אתר. בפורדו לא יעשירו אורניום אך יעשירו רדיואיזוטופים. למה צריך להעשיר רדיואיזוטופים באתר ממוגן? שיעשו מחקר באור השמש. איראן קיבלה רשיון לאתרים ממוגנים בלי צורך לפרק אותם".



הוא הוסיף: "איראן קיבלה אישור להמשיך במחקר ופיתוח על כל סוגי הצנטריפוגות שרצתה. מרגע זה ואילך היא תמשיך לתכננן צנטריפוגות מתקדמות ברשיון.


ובמידה והיא תחשד בהפרת ההסכם, לוועדות שיחקרו את התלונה יכול לקחת כמעט חודש להגיע למתקנים ועד שהפקחים יגיעו, היא תוכל לנקות את החשד".



הבכיר דיבר על כך שיש ברמת הטרור פעילות איראנית לפחות ב-30 מדינות ותשתיות טרור הולכות וחודרות לאמריקה הלטינית, לארצות הברית, אפריקה ולאחרונה גם בקפריסין. לדבריו, פעילויות הטרור מונחות על ידי חיזבאללה אך גם על ידי איראן כאשר ידוע כי איראן תומכת באופן מוחלט בחיזבאללה.



הוא התייחס לקשר הבלתי ניתן להפרדה בין איראן לחמאס וקשר את זה לאירועים שקרן בשבועיים האחרונים במצרים: "יודעים באופן ודאי שגם הקשר בין דעאש לאיראן חזק. מבינים שהאירוע בגזרת סיני, בו לוחמי דעאש תקפו בסיסים של הצבא המצרי, קשור לחמאס וזה משולש יחסים המסוכן לנו".