הותר לפרסום כי אבישי שורצברג (28) הוא הישראלי אשר נהרג אתמול (שלישי) במהלך תאונת צניחה בעיר ברן בשוויץ. 
שורצברג חי בשנים האחרונות בקליפורניה שבארצות הברית, שם עבד כמנתח מערכות בחברת מייקרוסופט, ועמד לשוב ארצה בימים אלו בכדי לבקר את הוריו המתגוררים בחיפה.  טרם הגיעו לישראל בחר שורצברג, חובב ספורט אתגרי, לנסוע לשוויץ שם ערך את הצניחה האחרונה ממנה לא שב. מסיבה שאינה ברורה עדיין, המצנח שלו לא נפתח והוא נפל אל מותו. במשרד החוץ מטפלים בהבאת ארונו ארצה, והוא צפוי להגיע לישראל בימים הקרובים. 

https://www.maariv.co.il/HttpHandlers/ShowImage.ashx?ID=307344
https://www.maariv.co.il/HttpHandlers/ShowImage.ashx?ID=307344
 "פרח, ילד מושקע ואהוב". אבישי  שורצברג  ז"ל. צילום: פייסבוק

יעקב שורצברג, אביו של אבישי, סיפר הערב על בנו היחיד: "הוא היה פרח. ילד מושקע, ילד אהוב, ילד אוהב. בצבא הוא היה מנתח מערכות בתפקיד עם רמת סיווג בטחוני גבוהה מאוד. הוא הצליח בהכל וכל הזמן חייך. הוא סיים את הצבא בהצטיינות יתרה, ועם המלצות כמו בכל מקום אליו הלך".
עוד סיפר האב: "אבישי תמיד אהב את הטבע. היה פרפר שעף ונהנה מכל דבר. אהב ספורט תת-ימי ועבר קורס צלילה. ואז התאהב בספורט האתגרי של צניחה חופשית, וזה מה שגמר אותו. הוא השקיע ורכש את כל הציוד היקר ביותר, והיה הכי מקצועי שיש. אין לי מושג מה קרה. הפרח הזה כנראה השכיר בשוויץ ציוד כי לא לקח איתו את הציוד מארצות הברית, והוא סמך על מועדון הצניחה, וקפץ אל מותו כי המצנח לא נפתח לו". 



 אבישי (באדום במרכז) במהלך צניחה. צילום: פייסבוק

האב סיפר כי איבד במהלך השנה האחרונה גם את אביו אשר היה ניצול שואה, ואת אחיו שמת ממחלה. "מה שנשאר לי זה רק הבן היחיד שלי, שזה הדבר הכי יקר לי בעולם. חשבתי שהדבר הטבעי ביותר לעת זקנה, זה שהבן יקבור את אבא. ועכשיו אני צריך לקבור את הבן. הוא השאיר כאב שאני לא יודע אם אני יכול לשאת אותו ואם אני יכול להמשיך הלאה". 
האב מבקש מכל מי שהכיר את בנו להגיע להלווייתו ולחלוק לו כבוד אחרון. ארונו צפוי כאמור להגיע ארצה בימים הקרובים, אז יפורסם גם מועד הלווייתו.