נער בן 16, תושב אזור טבריה החולה בסרטן, ברח שלשום בערב מבית חולים רמב׳׳ם בחיפה במהלך קבלת טיפול כימותרפי. בעקבות בריחתו קבע אתמול בית המשפט לענייני משפחה בטבריה כי על המשטרה לאתר את הנער ולהביאו לבית החולים כדי לחייבו לקבל את המשך הטיפולים.
כמה שעות לאחר בריחת הנער איתרו אותו שוטרי תחנת טבריה, שהגיעו לדירה שבה הסתתר, מלווים בעובדים סוציאליים. הם עיכבו אותו לחקירה ולאחר מכן החזירו אותו לבית החולים. יש לציין כי לפני כשנה כפה בית המשפט על הנער את קבלת טיפולי הקרינה והכימותרפיה בניגוד לרצונו ולרצון משפחתו, שעדיין מתנגדים לקבלת הטיפולים.
עו"ד אפרים דימרי, המייצג את הנער ואת בני משפחתו בהתנדבות, אמר אתמול: "אנו מתכוונים לבקש מבית המשפט המחוזי בנצרת להתערב בהחלטת בית משפט השלום שקבע שיש להביא את הנער לבית החולים בכפייה, ומבקשים שקולו של הנער יישמע. הוא אינו רוצה להיות מטופל בכפייה, הוא מספר כי הוא מרגיש נורא, כמו אסיר, ואינו מסוגל עוד לעבור את הטיפולים. הוא אינו מסוגל לחיות כך והוא והוריו מתנגדים לטיפולים. הטיפולים גם כך אינם יכולים לסייע לו בוודאות, והוא רוצה להמשיך לחיות את חייו בחופשיות. הייתי איתו היום בים והוא בכה מרוב התרגשות מכך שהוא נמצא בחוץ".

בטרם אותר סיפר הנער מדירת המסתור שבה נמצא: "ברחתי כי אני חושב שאני לא אעמוד בטיפולים נוספים ואני לא יכול יותר. אני עובר את הטיפולים האלה כבר הרבה זמן, וזו אמורה להיות החלטה שלי. אני מרגיש שלא אוכל לעמוד יותר בסבל הזה ובסדרה נוספת של טיפולים".
מרמב"ם נמסר בתגובה: "אנו מצרים על העובדה שבסיפור העצוב הזה מפנים אצבע מאשימה כלפי בית החולים. אנו מטפלים בנער כבר למעלה משנה, תוך השקעת זמן ואנרגיה בלתי נדלים של כל הגורמים בבית החולים, וזאת כדי להציל את חייו - כולל פניות חוזרות לרשויות הרווחה ובית המשפט. 
״מדובר בנער החולה במחלה אונקולוגית בת־טיפול - בתנאי שהמשפחה תשתף פעולה ותביא את הקטין לטיפולים. מכיוון שגם הורי הנער, המשמשים אפוטרופוסים על פי דין, וגם הנער עצמו אינם משתפים פעולה עם הצוות הרפואי ונשמעים לעצתם הבלתי מקצועית של גורמים אחרים, התערבו רשויות הרווחה והחוק ובצו בית משפט חויבה משפחתו להביאו לטיפול״.