הנזק הכלכלי שנגרם כתוצאה מהפשיעה בשנת 2014 נאמד על ידי המשרד לביטחון הפנים ב-15.8 מיליארדי שקלים, עלייה בשיעור חד של תשעה אחוזים לעומת שנת 2013, כך עולה מדוח שהוכן באגף תכנון, תקצוב ובקרה במשרד. העלייה בנזק הכלכלי מחזירה את היקף הנזק לרמתו בשנים 2009-2010.



השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן: "אפעל להוספת שוטרים ולהגברת הנוכחות המשטרתית ברחבי הארץ במטרה להפחית את האלימות ולחזק את תחושת הביטחון האישי"



הנזק הכלכלי הממוצע למקרה פשיעה עמד בשנת 2014 על כ-12,259 שקלים, עלייה של קרוב לאחד עשר אחוזים לעומת 2013. הנזק הכלכלי הכבד ביותר נגרם על ידי מקרי רצח בהם נאמד הנזק הממוצע על כשני מיליוני שקלים. עבירות מין גורמות לפי הדוח, נזק כלכלי ממוצע של כ-40.4 אלפי שקלים למקרה, עבירות אלימות כ-39.1 אלפי שקלים בממוצע, עבירות הרכוש נאמדות בנזק של כעשרת אלפים שקלים ועבירות מרמה בשבעת אלפים שקלים בממוצע.
 

במקביל לעלייה בכלל הנזק הכלכלי מתופעת הפשיעה, נרשמה גם עלייה בנזק הכלכלי מעבירות סל "ביטחון אישי", סל עבירות המורכב מסוגי עבירות המשפיעות בצורה ניכרת על תחושת הביטחון האישי. בשנת 2014 עלה הנזק הכלכלי מעבירות סל "ביטחון אישי" בשיעור של 18.6% לעומת 2013/



הנזק הכלכלי המצטבר מתופעת הפשיעה בשנים 2001-2014 מגיע, לפי אומדן המשרד לביטחון הפנים, לכ-228 מיליארד שקלים.



השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, בהתייחסו לדוח, ציין כי תופעת הפשיעה מסבה למדינה ולאזרחיה נזק רב וכי יש להמשיך לפעול בנחישות לצמצום התופעה והנזק הכלכלי שנגרם. עוד ציין השר כי מדיניות המשרד לביטחון הפנים, המתמקדת בשיפור הביטחון האישי של האזרח, נקבעה במטרה להביא לשיפור באיכות חייהם של אזרחי המדינה ולחיזוק התשתית החברתית-כלכלית של המדינה והחוסן הלאומי.