כתב אישום הוגש הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בנצרת נגד הרב עזרא שיינברג מצפת החשוד בעבירות של אינוס, מעשי סדום, מעשים מגונים, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.



במהלך חודש יולי 2015, התלוננו 14 נשים על מקרים שונים בהם הרב ביצע בהן עבירות מין חמורות, כתב האישום יוגש בגין תלונתן של 12 נשים.



עם קבלת תלונה שנייה כנגד הרב, עלתה ההבנה כי מדובר במספר רב של אירועים דומים, הוחלט על ידי קצין אגף החקירות והמודיעין של מחוז צפון, נצ״מ ניר עקרון, על הקמת (צח״מ) צוות חקירה מיוחד, בראשות רפ״ק גלית וינוגרד ובהרכב של ארבע חוקרות ושלושה חוקרים על מנת לטפל באירועים רגישים אלו בצורה מואצת אך ברגישות הנדרשת בשל חומרתם ורגישותם.



ההרכב הנשי הוא שהוביל את החקירה בשל העובדה שמדובר בנשים דתיות שחששו מהחשיפה.



כזכור, בתחילת החודש נעצר הרב שיינברג בשעה שרצה לצאת את הארץ בשדה התעופה בן גוריון והועבר לחקירה בצח״מ.



בתום פעולות החקירה עד כה עולה כי החשוד שהיה רב קהילה כריזמטי ובעל השפעה, נהג לנצל נשים שבאו לבקש את עצתו וביצע בהן עבירות מין תוך שהוא מפחיד אותן שאם לא תעננה לבקשותיו, מצבן יחמיר.



במסגרת הטיפולים אותם ביקש החשוד לבצע, נדרשו הנשים לבצע מעשים מיניים בעצמן שהוראותיו הועברו בהודעת טקסט או במיילים. בחלק מהמקרים הנשים התבקשו לבצע את הטיפולים באמצעות שיחות וידאו עם החשוד כשהוא מנחה אותן להתערטל מול המצלמה. במקרים אחרים ערך החשוד ״ביקורי בית״ אצל הנשים וביצע בהן עבירות מין בביתם.