מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הגיע היום (שלישי) לביקור בנאות חובב כחלק מביקורת שהוא עורך במועצות המקומיות ובחר להתייחס למספר נושאים אשר עומדים על סדר היום הציבורי ושהוא נדרש להתייחסות אליהם.
שפירא צידד בדוח האלוף לוקר והבהיר שמדובר בדוח שהוזמן ועל כן היה צריך לכלול המלצות. השופט בדימוס שפירא אמר: "ביקורת יכולה להיות ביקורת יזומה או כפויה. גם בביקורת המדינה, כאשר יש ביקורת על הביקורת שלנו, אנחנו מקבלים אותה באהבה ובשמחה, אבל כאשר מישהו מזמין דוח ביקורת, אז הוא צריך לדעת להתייחס אליו בצורה אחרת. אני תובע את עלבונו של האלוף לוקר, שעשה עבודה מצוינת. קראתי את הדוח, כולל את החלק הסודי בו. הביקורת של מי שהזמין את הדוח לא היתה עדינה. יפה אמר ראש הממשלה שהודיע שהוא לומד את הדוח". 
מבקר המדינה גילה כי בימים אלה מכינים דוח על תקציב הביטחון, שעוסק בין היתר גם בממשקים שהועלו על ידי ועדת לוקר. השופט בדימוס יוסף שפירא ציין עוד כי משרד מבקר המדינה עומד לפרסם בין היתר על מערך המצלמות של משטרת ישראל. הוא סירב להתייחס לעובדה כי במשטרת ישראל לא מינו מפכ"ל בפועל אלא ממנה מקום בלבד. שפירא אמר את הדברים בביקור בנאות חובב וסיפר שהגיע למקום כיוון ש"זוהי ביקורת במסגרת הרשויות המקומיות. למדתי דברים מעניינים מאוד ואני חושב שיש להגדיל את מספר המפעלים שיגיעו הנה". על מתווה הגז אמר המבקר: "הגשנו את הדוח בימים אלו והוא נלמד על ידי המבוקרים, על ידי מי שלמד אותו. קשה להתייחס לעניין. נושא הגז הוא נושא לא פשוט בכלל". 

המבקר הגיע לנאות חובב ביחד עם צוות הביקורת של השלטון המקומי וציין, בנוכחות ראש המועצה, אנדריי אוזן, כי נעשית כאן עבודה מצוינת ומגיע לצוות "שאפו". לגבי הביקורת ברשויות הערביות בישראל אמר: "אמרתי את זה בתחילת דרכי, בביקורת המדינה, השלטון המקומי צריך לעשות בדק בית רציני. רחוק מהעין הוא רחוק מהלב. כאשר נמצאים בפריפריות עושים דברים שהעין של הציבור בערים הגדולות פחות רואה. הכוונה היא כי הביקורת נעשית יותר בערים הגדולות בגלל הלחץ הציבורי וביקורת המדינה. צריך לתקן דברים ברשויות המקומיות".