העבודות על הרכבת הקלה החלו היום (שני) באופן רשמי בתל אביב. זהו יום הדין לבעלי העסקים שפועלים על תוואי העבודות. 
גבי גזית שוחח הבוקר בתכניתו ברדיו 103FM עם גיל מעוז, בעליה של מסעדה ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. מעוז, שנאלץ לסגור את המסעדה בגלל החפירות, הגיע היום בפעם האחרונה לעסק עליו עמל 10 שנים.
"המסעדה שלי פועלת כבר עשור", סיפר גיל מעוז. "היא נמצאת ביהודה הלוי, בדיוק במרכז של כל עבודות החפירה, היום נעלתי את המסעדה", הוסיף מעוז.

מעוז הסביר מדוע החליט לסגור את העסק כבר עם תחילת העבודות. "אחוז מאוד גדול של לקוחות המסעדה מגיעים ברכב ואני לא מאמין שאנשים ימשיכו להגיע. מסעדה זה עסק לא פשוט ואם אני ארד ב-20% אני לא אוכל להחזיק את המסעדה. ברגע שהבנתי שאין לי סיכוי בגלל מה שקרה בחודש האחרון הייתה היערכות לפינוי של המסעדה. בניגוד לפרויקט הרכבת הקלה אני השתדלתי לעשות את זה בצורה מתוכננת ופיטרתי את העובדים בהדרגתיות", סיפר מעוז.
כמו רבים אחרים שכר מעוז את השטח עליו הקים את המסעדה ולא היה בעל הנכס בעצמו. "כל בעלי העסקים באזור הם אנשים קטנים שהקימו עסק בעשר אצבעות עם השקעה", סיפר מעוז והוסיף כי "בעל נכס נשאר עם הנכס עצמו והוא יהיה שווה הרבה בעוד כמה שנים". לדבריו, "במקרה של אלה שלא מחזיקים בעסק ומשלמים שכר דירה, השווי של העסק קשור למיקום שלו וברגע שהמיקום נלקח, העסק גווע".
מעוז סיפר שחשב לנקוט באמצעים משפטיים כדי לדרוש חלק מהנזק חזרה אך הבין שהסיכוי שיקבל פיצויים הוא קלוש. "הובהר לי שהסיכוי הוא אפסי, אמרו לי שאני צריך להישאר במקום ולהוכיח נזק, כלומר לפשוט את הרגל ולהגיע למצב שאין לי כסף להאכיל את ילדיי. אז אוכל לתבוע ואולי בעוד 10 שנים אראה משהו. לצערי הרפתקה כלכלית של 10 שנים נגמרת עם חוב", שיתף מעוז.
ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי