גבר בן 58, תושב מעלה אדומים, נעצר בחשד שהונה אנשים בסכומים של מיליוני שקלים. מעצרו הוארך היום (ראשון) בשלושה ימים.
החקירה החלה בעקבות טענה של גבאי בבית כנסת במעלה אדומים, לפיה החשוד הבטיח לסייע לו בגיוס תורמים, ובייצוג משפטי בתביעה אישית שמנהל הגבאי בעקבות תאונה. בתלונתו סיפר הגבאי כי החשוד הוציא ממנו במרמה סכום של כ-150 אלף שקלים. כשהבין גבאי בית הכנסת כי החשוד לא עשה דבר עבורו, ביקש את כספו חזרה והחשוד נתן לו המחאה ללא כיסוי.
חוקרי יחידת ההונאה פתחו בחקירה ואיתרו קורבנות נוספים, בהם בעל דוכן פיס במעלה אדומים לו חייב החשוד כמה מאות אלפי שקלים. בנוסף הגיעו החוקרים לרב כבן 80 העומד בראש קרן לגמילות חסדים. החשוד יצר קשר עם הרב לפני כחמש שנים ובמשך השנים האלו הוציא ממנו על פי החשד כתשעה מיליון שקלים והציג בפניו מסמכים המעידים לכאורה שרכש נכסים ורשם אותם על הרב והקרן לגמ"ח. 

החשוד נעצר בשבוע שעבר ומעצרו הוארך פעמיים בפני השופט קורנהאוזר בבית משפט השלום בירושלים שציין בהחלטתו כי "מדובר בחמישה מקרים שונים שעניינם מרמה תוך הצגת מצגי שווא וזיוף. אין להקל ראש באף אחד מהמקרים, כאשר מדובר בסכומי כסף נכבדים בכל אחד ואחד". 

השופט האריך את מעצרו הוסיף כי "יש להוסיף את עברו הפלילי המשמעותי של המשיב, בעשרות עבירות מרמה מסוגים שונים. עוד יצוין כי המשיב ריצה מאסרים בפועל בשל עבירות אלה וכעת תלוי ועומד כנגדו מאסר מותנה וכל אלו מצביעים על מידת המסוכנות הנשקפת מצידו".