הקסטודיה דה טרה סנטה, נציגת הוותיקן בישראל האחראית על המקומות הקדושים לנצרות בארץ, פנתה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, במכתב בו קראה לו להפעיל את סמכויותיו ולהורות על הגשת כתב אישום נגד בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה, בחשד להסתה לאלימות ולטרור. 
הגשת המכתב נעשתה בהמשך להגשת תלונה למשטרה ביום שישי נגד גופשטיין על ידי ראשי הכנסיות הנוצריות בישראל. 
הקסטודיה מדגישה במכתב כי יש לפעול נגד גופשטיין בדחיפות בשל האינטרס הציבורי והסכנה המוחשית לכנסיות ולקהילות הנוצריות בארץ מחשש ממשי מפני המשך הפגיעה בהן. 

במכתב מצויין כי מזה מספר חודשים מונחים על שולחנו של היועמ"ש ממצאי חקירה שהתנהלה נגד ארגון להב"ה, ולדבריהם "למרבה הצער ממצאים אלה לא תורגמו לכדי כתבי אישומים פליליים. כל התמהמהות יכולה להתפרש כתפיסה של רפיסות גורמי האכיפה, שלא לומר כגושפנקא לפריקת העול הגזענית מבית היוצר של ארגון להב"ה".

עוד צוין במכתב כי גופשטיין תומך בשריפת כנסיות ולדבריהם "דבריו של גופשטיין הינם על רקע עוינות דתית וראיית כנסיות כעבודהב זרה, יש בה כדי להפוך את עבירותיו כעבירות בנסיבות מחמירות".
פריד ג'ובראן, היועץ המשפטי של הקסטודיה שהגיש את המכתב בשמה, הזהיר במכתב ליועמ"ש: "הכתובת מתנוססת על הקיר ופגיעה בנפש אינה עניין של אם אלא אימתי".