שביתת עובדי הרנטגן והדימות מתרחבת ותיכנס ממחר ליומה השישי.



היא צפויה לכלול את כל בתי החולים ברחבי הארץ, כשהעובדים דורשים שיפור בתנאי העסקתם ושכרם וכן תוספות כוח אדם ולכן החליטו להרחיב את השביתה.



בישיבה שהתקיימה בין מזכ"ל איגוד הרנטגנאים בישראל מנחם אשכנזי, יו"ר ועד הרנטגנאים בשירות המדינה דוד סופר, נציגי ועדי הטכנאים בבתי החולים השונים ונציגי הרנטגנאים בשירותי בריאות כללית, הוחלט להחריף את הצעדים ולהחיל את השביתה על כלל בתי החולים במדינה.



כחלק מהצעדים הארגוניים, מושבתים כל מכוני הרנטגן והדימות בכל בתי החולים הממשלתיים, בבתי החולים השייכים לשירותי בריאות "כללית", בבתי החולים העירוניים וכן בבתי החולים הדסה ושערי צדק. כחלק מהשביתה גם בתי הספר לרנטגנאים סגורים.



שירות רפואי ניתן רק למקרים בהולים ביותר, באישור ועדת חריגים. למחלקות הפגים והיונקים, בחדרי לידה ובמחלקות טיפולי נמרץ והמיון ניתן שירות כסדרו. בכל בית חולים הוקם צוות רנטגנאים לשעת חירום.



הרנטגנאים מוחים על תנאי העסקתם ושכרם לאור העובדה שהם חשופים במשך שעות רבות לקרינה מייננת באופן שמסכן את בריאותם, סובלים ממחסור חמור בכוח אדם ומעומסי עבודה קשים ללא תמורה מספקת. שיחות שהתנהלו בחודשים האחרונים בין האיגוד לאוצר ולמעסיקים נקלעו למבוי סתום.



מנחם אשכנזי, מזכ"ל איגוד הרנטגנאים, אמר היום: "אני קורא למשרד האוצר ולמעסיקים להתעשת ולעצור את המשך השביתה, אותה ביקשנו למנוע. אנו דורשים שכר בסיסי והוגן עבור עובדי הרנטגן כדי שנוכל להתפרנס בכבוד ולא נצטרך לעבוד שעות רבות כל כך עד כדי סיכון בריאותנו. במקביל, יש לדאוג לתכנון ותקינה מתאימים וראויים יותר מהמצב כיום".



בתי החולים של שירותי בריאות כללית:
בילינסון בפתח תקווה
שניידר בפתח תקווה
השרון בפתח תקווה
כרמל בחיפה
מאיר בכפר סבא
קפלן ברחובות
סורוקה בבאר שבע
העמק בעפולה
יוספטל באילת
בתי החולים הממשלתיים:
שיבא ברמת גן
וולפסון בחולון
בית החולים פוריה 
בית החולים נהריה
בית החולים אסף הרופא 
רמב"ם בחיפה
זיו בצפת
ברזילי באשקלון
בתי חולים עירוניים:
איכילוב בתל-אביב
בני ציון בחיפה