נשיא המדינה - אישיות בלתי רצויה: בית הספר החרדי "קהילות יעקב" בשכונת רמות בירושלים ביטל ביקור מתוכנן של נשיא המדינה ראובן ריבלין, שתכנן לפתוח בו ביום ראשון את שנת הלימודים של תלמידי בתי הספר החרדיים, כך נחשף הבוקר בגל"צ.
 
על פי גורמים בעיריית ירושלים, שהודיעו לבית הנשיא על הביטול, הסיבה הרשמית היא "לחץ רבנים", וזאת על רקע הגינויים הרבים שהשמיע נשיא המדינה על אירוע השנאה במצעד הגאווה, שבו נרצחה שירה בנקי, ועל הפיגוע בכפר דומא.
 
בשנה שעברה, בראשית כהונתו, פתח הנשיא ריבלין את שנת הלימודים של התלמידים החרדים בבית שמש. "באתי היום לעיר בית שמש בפתיחת שנת הלימודים, לתוך מחלוקת האם פתיחת הלימודים היא לא בראשון לספטמבר והיא בא' אלול, מתוך הבנה שיש כאן מחלוקות, אבל העיר הזאת היא עיר אחת - עיר ואם בישראל. הגיע הזמן שמחלוקות ילובנו", אמר אז ריבלין. גורם חרדי בעיריית ירושלים נאמר כי בית הספר ביטל את ביקורו של נשיא המדינה ריבלין משום שהוא אישיות בלתי רצויה בעיניהם.
 

נשיא המדינה נתון למתקפה של השמצות, תגובות שטנה ואיומים מאז גינה את הפיגוע הרצחני בכפר דומא והביע צער על כך באומרו כי "בני עמי בחרו בטרור".

יו"ר סניף הליכוד בבאר יעקב אמר כי "צריך לאשפזו" ואילו פעילת הימין והמתנחלים דניאלה וייס אמרה כי "ריבלין יכול לישון בשקט בלילה כי הוא לא מספיק חשוב כדי שיהרגו אותו".
 
מבית הנשיא נמסר הבוקר כי "ביטול הביקור בבית הספר 'קהילות יעקב' התקבל בצער" וכי אין להם אלא "לקוות כי השיעור בנושא אהבת חינם בו אמור היה הנשיא לקחת חלק לצד תלמידי כיתה ח' בבית הספר, יהיה מרובה משתתפים ככל הניתן".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת התייחס לביטול הביקור של הנשיא ריבלין: "צר לי על החלטתו השגויה של בית הספר קהילת יעקב. התברכנו בנשיא ירושלמי שורשי, חבר אמת של העיר שפועל כל העת לאחדות בעם וכבוד הוא לנו לארח אותו בכל מקום ובכל עת בירושלים. החלטת בית הספר אינה עולה בקנה אחד עם חובתנו, בוודאי בימים אלו, לחנך את ילדינו בכל המגזרים לאהבת חינם, לקבלת האחר, לסובלנות ולקירוב לבבות".

מעמותת צו פיוס נמסר כי היא תובעת את כבודו של נשיא המדינה ראובן ריבלין ומגנה את ביטול ביקורו בבית הספר החרדי בשל תמיכתו בקהילה הלהט"בית: "נשיא המדינה הוא סמל של הממלכתיות והלכידות החברתית ולכן נהג כראוי כאשר מחה ונאבק באלימות ובגזענות כלפי הקהילות האחרות בחברה הישראלית. האקלים הציבורי שנוצר בחודשים האחרונים מאיים על המרקם הדק שטוותה הישראליות ועל האיזון בין האמונות ואורחות החיים המתקיימים זה לצד זה".

עוד הוסיפו ב"צו פיוס": אנחנו רואים בחומרה את פסילת האחר, בין בדרך של עלבונות ונידוי ועד אלימות ממשית ומברכים את הנשיא על עמידתו האיתנה מול הרעות החולות הללו. אנחנו מתכבדים להזמין את נשיא המדינה לבקר באחד מבתי הספר המשותפים לדתיים וחילונים ומסורתיים, הנושאים את דגל הסובלנות, החיבור, וההפריה ההדדית בין השקפות העולם בישראל".