אזרחים ואזרחיות בוקר טוב לכם. חושו מהר לתל אביב, תקנו פלאפל וקולה תעמדו על איזה גג באזור קרליבך-החשמונאים, כי יום גדול עומד בפתח.


לתוכנית של גבי גזית ברדיו ללא הפסקה
זה הגיע! היום הגדול! הולכים להשכיב את גשר 'מעריב'. נכון, גאוני הדור שחוכמתם לא מגיעה אפילו למותניהם של חכמי חלם המיתולוגית עדיין לא יודעים מתי, כי אין עוד אישורים של אלה ואלה וכי הם חוששים מהסקרנים הרבים שיציפו את האזור. 

אז הם מיד גייסו את הפטנט הישראלי המדהים - מה שלא יודעים לעשות היום, דוחים לשבוע הבא, מה שלא מסתדר בשבוע הבא, נעשה בעוד שבועיים, יאללה מה זה משנה? 
 
לכן רציתי לבדוק מה היו עושים חכמי חלם אם היה מונח בפניהם אתגר של גשר. זה נורא קל לדעת, כותבים בגוגל 'חכמי חלם גשר' ומקבלים את הסיפור הזה, סיפור הגשר בחלם. 

לאתר של רדיו ללא הפסקה   
אז הסיפור הולך ככה: בחלם, שהייתה ליד נהר כמו רבות מין הערים באירופה, היה כמובן גשר. הגשר היה גשר עץ, שיני הזמן חרצו בו, הלך ובלה, הקרשים הלכו ונרקבו. יום אחד הלך ילד על הגשר, לפתע דרך על אחד הקרשים המתנדנדים וקיבל מכה בברך, למחרת סבל נפל מין הגשר. אבל החרפה הייתה רבה ביותר ביום שבו טיפס על הקשר גולדבוים.

גולדבוים היה הסוחר העשיר והחשוב ביותר בחלם, רכוב על סוסו במחלפותיו המפוארות עבר על הגשר וסוסו דרך על אחד הקרשים הסוררים. נבהל הסוס והתחיל להשתולל והמרכבה וגולדבוים נפלו מין הגשר אל הנהר של חלם. זעקו החלמאים: 'מילא, הילד והסבל אבל גולדבוים נפצע? צריך לעשות משהו!'.

התכנסו ודנו ובסוף עלו על הרעיון - צריך לבנות מיזם חדש שיפתור את בעיית הגשר. זה עלה המון כסף, גייסו מהחבר'ה בעיר, נסעו לורשה, לקחו הלוואות ובסוף היה כסף והתחילו לבנות. בנו בנו וחלפה שנה. אחרי שנה כל תושבי חלם הוזמנו לטקס של חנוכת הפרויקט.

עמדו התושבים ומול עיניהם עומד הגשר הישן הרקוב, זה שנופלים ממנו, אבל מתחת לגשר נבנה בית חולים ענק, עם מיטב הרופאים והציוד כדי שמי שייפול מהגשר מיד יאושפז בבית החולים מתחת לגשר ויקבל טיפול מצוין. אמרו חכמי חלם: 'וואלה, אתם רואים? עכשיו העולם ילמד מאיתנו איך מטפלים בבעיית גשר'. 
 
זה הסיפור, יפה שנון . ולכן לפני שימשיכו בחפירת המנהרה אני מאד מייעץ למהנדסים והמתכננים לקרוא קצת את עלילות אנשי חלם, אולי תחכימו. למה להרוס את גשר מעריב? תשאירו אותו ומתחתיו תבנו גם בית חולים וגם את הרכבת התחתית.