קיווינו שזה נגמר אבל טעינו - עומס חום נוסף בדרך, הכינו את המזגנים.



כדי למנוע מקרים נוספים של התייבשות, במד"א ממליצים כיצד להתמודד עם החום הכבד כדי למנוע אסונות נוספים כמו שהיו בתחילת החודש, כזכור החייל דן סלע ז"ל לקה במכת חום במהלך סיור ונפטר וכן נפטרה פעוטה שקיבלה מכת חום במהלך טיול עם משפחתה.


 


בימי חום כבד מורגשת עלייה בפניות מאנשים המתלוננים על חולשה ותשישות, התעלפויות, התייבשויות ומכות חום. החום הכבד צפוי לשרור בכל חלקי הארץ ועלול לסכן חיי אדם.



הטמפרטורות החזויות לימים הקרובים:


במהלך היום תחול עלייה בטמפרטורות וייעשה שרבי בהרים ובפנים הארץ. עומסי חום כבדים עד קיצוניים צפויים ברוב אזורי הארץ. מחר תורגש הקלה אך עומסי חום כבדים עדיין צפויים לשרור ברחבי הארץ ביום שלישי תורגש הקלה נוספת בעומס החום, אך יוסיף להיות חם מהממוצע.



בחופי הכנרת טמפרטורת פני הים: 32°C


כיוון הרוח: דרום מערבי עד צפון מערבי


מהירות הרוח: 10-25 (קמ"ש)


גובה הגלים: 30-50 ס"מ


מצב הים: נוח



במפרץ אילת טמפרטורת פני הים: 27°C


כיוון הרוח: צפוני עד צפון מזרחי


מהירות הרוח: 20-35 (קמ"ש)


גובה הגלים: 20-40 ס"מ


מצב הים: נוח



הנחיות מד"א:


> בימים חמים אלה יש להרבות בשתיית נוזלים: מומלץ לשתות לפחות 3 ליטר מים ביום. שתייה קרה עדיפה על פני שתייה חמה. הרבו בשתיית מים על פני כל שתייה ממותקת.



> זה לא הזמן לטייל אך במידה ויצאתם: הקפידו על מנוחה במקום מוצל וקריר. יש לוודא הגנה מפני השמש בעיקר בקרב תינוקות וילדים – באמצעות כובעים, קרם הגנה ולבוש מתאים.



> יש להימנע לחלוטין מהשארת ילדים ותינוקות ברכב סגור: הטמפרטורה ברכבים סגורים מזנקת בתוך דקות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות. 



>לספורטאים: יש להימנע לחלוטין מפעילות ספורטיבית במהלך שעות החום הכבד. במידה ומבצעים פעילות ספורטיבית בשעות הערב ולאחר עומס החום, יש לשים לב להקפיד על שתייה מרובה ועל הפחתת מאמץ.



> למבלים בחופי הים: יש להקפיד על מריחת הגוף בקרמים בעלי מקדמי הגנה גבוהים ביותר, להימנע מחשיפה ארוכה לשמש ולהימנע משהייה בחופים בשעות החום הכבד. 



במידה ומופיעים סימני התייבשות דוגמת כאבי ראש, סחרחורות או חולשה, יש להפסיק מיידית כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר ולהרבות בשתייה אף מעבר לתחושת הצימאון.



במידה ומופיעים סימני פגיעת חום דוגמת התעלפות, יש להזעיק את מד"א באמצעות חיוג למוקד החירום בטלפון 101.