במשרד החינוך מנסים בשנים האחרונות לקדם את תחום הבריאות ולהקנות לתלמידים הרגלי חיים בריאים. השנה החליטו לקחת את הנושא צעד אחד קדימה ולהכניס את החומר לתוכנית הלימודים. 

לשם כך הותאמה תוכנית מיוחדת המיועדת לתלמידי כיתות י' והיא תילמד במסגרת לימודי ההשכלה הכללית בבתי הספר. התוכנית, הנקראת "הכל בריאות", והיקפה כ-30 שעות לימוד, מיועדת להרחיב את אופקיו של התלמיד, לעורר את סקרנותו ורצונו להעמיק את ידיעותיו בנושא ולפעול למען קידום הבריאות. 

בשנה שעברה יושמה התוכנית כפיילוט במספר מצומצם של בתי ספר, וכעת היא מתרחבת לבתי ספר נוספים והיא תכלול שלושה נושאים: קרינה, תזונה ממבט אחר ותרומות דם ואיברים.


"התלמידים ילמדו על קרינה וייחשפו, בין היתר, לסכנות קרינה – הן מהשמש והן ממכשירים דיגיטליים כגון טלפון, מיקרוגל, טאבלט ועוד", מסבירה המפקחת על תחום הבריאות במשרד החינוך, עירית לבנה, "בנוסף לכך יילמד לעומק נושא התזונה, הכולל שיקולים כלכליים בגידולי חקלאות, מושגים כגון שומן רווי, אוכל מתועש וכדומה. כמו כן, התלמידים יוכלו להרחיב את ידיעותיהם גם בנושאים נוספים, ובהם: שינה, תפקוד בריא של המוח והשפעות על בריאותו, היבטים כלכליים ומשפטיים של בריאות הציבור ועוד".

התוכנית כוללת שיתופי פעולה עם גופים וארגונים בקהילה כגון קופות החולים, מוסדות אקדמיים, עמותות ואגודות, רשויות מקומיות ומשרדי ממשלה שונים (בריאות, הגנת הסביבה, משפטים ועוד).

הוראת הנושאים מתבססת על שימוש במגוון של דרכים ופעילויות, למשל, סיורים, הרצאות, הצבת דוכני הסברה, הכנת סרטונים, כרזות , סלוגנים, לוחות שנה, יומנים, פעילויות אקטיביסטיות כחלק מקידום הנושאים, פיתוח משחקי למידה בנושאים השונים, תיעוד התהליך, בניית קליפ, קמפיין ודיבייט או משפט.

"התוכנית נשענת על מדיניות המשרד לקידום אורח חיים בריא, במטרה להפוך את הסביבה החינוכית לסביבה מקדמת בריאות", מוסיפה לבנה, "היא מדגישה את טיפוח בריאות התלמידים וקידומו באמצעות למידה פעילה ומשמעותית, המעודדת סקרנות, יצירתיות, מעורבות חברתית ומקנה מיומנויות חקר, מתוך רצון לאפשר לבוגרי מערכת החינוך להיות מעורבים ופעילים בחברה".