בעוד שבוע אמור להיכנס לתפקידו מפכ"ל המשטרה החדש, ועדיין לא ידועה זהותו.



יתרה מכך, במקום שרשימת המועמדים תלך ותצטמצם, נראה שהיא רק מתארכת. במסגרת חרושת השמועות בימים האחרונים, לצד שמות שלושת הניצבים המועמדים, מוזכרים שמותיהם של קצינים בכירים בצה"ל, בעבר ובהווה.

עד עתה נדמה היה שבארסנל השמות שלושה ניצבים בלבד - מ"מ המפכ"ל בנצי סאו, מפקד מחוז צפון זוהר דביר ומפקד מחוז דרום יורם הלוי – הממתינים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר לביטחון פנים גלעד ארדן, שיגיעו להסכמה ביניהם. אולם, אתמול החלה חרושת שמועות שהציפה על פני השטח שמות של מועמדים נוספים המגיעים מחוץ למשטרה. 
 

בין השמות הבולטים ניתן למנות את האלופים במילואים גדי שמני - מפקד פיקוד מרכז לשעבר, וטל רוסו - מפקד פיקוד דרום לשעבר, מפקד פיקוד דרום היוצא, האלוף סמי תורג'מן, וכן תא"ל במילואים גל הירש, שהתפטר מתפקידו כמפקד אוגדה 91 בצפון בעקבות ביקורת שנמתחה על תפקודו במלחמת לבנון השנייה. באחרונה פורסם כי השופט בדימוס ד"ר אליהו וינוגרד, ראש הוועדה לחקירת המלחמה, היכה על חטא על שלא פעל להשיבו לצה"ל. גם הרמטכ"ל, רב אלוף גבי איזנקוט, הצהיר באחרונה על תמיכתו בהירש.
 
ייתכן שההמתנה הארוכה של ארדן עד ההחלטה על זהות המפכ"ל הבא היא שהובילה לחרושת השמועות ולסברה המתבקשת, שלפיה, בסופו של דבר - וחרף ההצהרות המוקדמות - המפכ"ל לא ייבחר משורות המשטרה.

אי הוודאות פוגעת בארגון
 
עם מינויו לתפקיד השר לביטחון פנים הצהיר ארדן כי בכוונתו למנות מפכ"ל מתוך המשטרה, וזאת חרף הבעת חוסר האמון של הציבור בארגון. ארדן הבהיר כי רק מי שמכיר היטב את המערכת יוכל לשנס מותניים ולהוביל לשינוי שהארגון מחויב לו.
 
אלא שמסתבר, לפחות על פי חרושת השמועות, שלדבריו אין אחיזה במציאות. לאחר שראיין את כל הניצבים החליט השר לא למהר בשחרור הצהרות והמשיך לחפש את המפכ"ל הבא - דווקא מחוץ לארגון. ההערכות מדברות על כך שהמחדלים שהובילו לרצח שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה לפני כחודש (ידיעה נפרדת בעמוד 3) גרמו לו לחשוב שוב על מועמד מחוץ לארגון .
 
"בורסת השמות לתפקיד מפכ"ל המשטרה וחרושת השמועות האדירה משדרת אווירה נוראית של חוסר ארגון, אי אמון ובלגן גדול", כך אמר אתמול ל"מעריב־השבוע" קצין בכיר במשטרה, שמתבייש, לדבריו, מהלך הרוח שפוקד את הארגון בשבועות האחרונים.
 
לדבריו, אי הוודאות בנושא מינוי המפכ"ל איננה תורמת להתנהלות הארגון הגדול, שמנסה לצלוח תקופה לא קלה שעוברת עליו.
 
"בושה מה שקורה כאן. ב־1 בספטמבר אמור להיכנס לתפקידו המפכ"ל הבא ועדיין לא הוכרז מי האיש שבו ניתן האמון לכהן בתפקיד הרם", אמר בכיר במשטרה.
 
אחרים סבורים כי אומנם השר עושה את הבדיקות שלו, אך המועמד הראוי ביותר בעיניו הוא סאו, המכהן כמ"מ מפכ"ל. לדברי בכיר במשטרה, "אם זה היה מישהו אחר, הוא היה ממהר להודיע כדי להכניס אותו לתפקיד ולא לזרוק אותו לתוך האש ברגע האמת. נדמה שהשר מאמין בכל זאת בניצב סאו, המחזיק במספר כובעים ועושה עבודה טובה, המוערכת על ידי בכירי הארגון. העובדה שמ"מ המפכ"ל לא משדר מצוקה או לחץ ועומד במשימות ובאתגרים בתקופה הלא־פשוטה הזאת, מוסיפה לו בהחלט נקודות זכות ומועמדותו חוזרת להיות ראויה ביותר".