התוכנית של גבי גזית, המשודרת ברדיו 103FM, התייחסה היום (שלישי) לפרשת הקלטות אהוד ברק.


 


בוקר טוב לכם אחיותיי ואחיי פצועי המפולת בבורסה תשושי הקיץ, מיוזעי הקניות לבית הספר השבים מחול אל הגיהינום של הארץ המובטחת.



איזה מזל שיש לנו את אהוד ברק. הרי בלעדיו היה עובר עלינו קיץ משמים שמה שהיינו זוכרים ממנו היה רק הופעתה של מריה קארי וגם זה לא הרבה. והנה בא ברק המיטיב ומשעשע אותנו וממיס לנו את החום. כבר שלושה פרקים של תכנית סטנדאפ שהייתי מציע לשלום אסייג להזמין אותו לתוכנית הקרובה של מלחמת המינים כסטנדאפיסט אורח שילמד את הדור הצעיר הומור מהו.



בלי קשר לשאלה אם מה שהוא אומר בהקלטות זה אמת או בדיה או חצי אמת או יציר דמיונו, ברק שוב מאמת את האמרה החביבה על התוכנית הזו שגנרלים זקנים לא מתים אלא רק נמוגים. רק שברק יוצק תוכן חדש לביטוי האמריקאי הזה כי אצל ברק גנרלים זקנים לא מתים הם פשוט הופכים לליצנים.



בהתחלה הוא גילה סודות מישיבות ביטחוניות חשובות . בפרק השני הוא קרקר שביבי חלש, ביבי חלש, רק שמישהו שכח להזכיר לברק שביבי החלש הוא כבר ראש ממשלה איזה מאה שנה וברק כבר פנסיונר שבמקום לשחק שחמט בפארק, מקליט את עצמו מדבר רכילות.




אתמול הייתה הופעת הסטנדאפ השלישית ובה ברק כבר מתעלה על עצמו. כמעט הייתי חושב שמישהו כותב לו את הטקסטים כמו בתוכניות ההומור והסאטירה האלה בהן הפאנל קורא את הבדיחות מהנייר, אבל לא ברק. הוא לא ייתן לאף תסריטאי לשכתב לו את ההיסטוריה. והפאנץ' של אתמול: ביבי התנגד לשחרור גלעד שליט ובסוף נגרר לזה ומה שהיה חשוב לו באמת היה התמונה עם גלעד. כי את ביבי מעניינת בעיקר התמונה ולא המעשה.



אז את ביבי מעניינת בעיקר התמונה ולא המעשה יכול להיות. לעומת זאת, אצל ברק זה רק המעשה. ברק דאג וביקש למחוק את כל תמונותיו מכל המבצעים החשובים בהם נטל חלק ולא רק מבצעים אלא גם מפגשים מדיניים. אתם זוכרים, המשא ומתן עם ערפאת בקמפ דייוויד - התמונה שברק וערפאת מזמינים אחד את השני להיכנס ראשונים לביתן. אז זהו שזה לא ברק, זה כפיל כי ברק כל כך צנוע שהוא ממש ביקש שלא ינציחו אותו באירוע ההיסטורי ההוא והאמריקאים הביאו מסוכנות ליהוק איזה פורטוריקני שמאד דומה לו.



חיפשתי קודם בגוגל את תמונת ברק בסרבל לבן על כנף מטוס סבנה החטוף. כידוע ברק מאד לא אהב את התמונה הזו כי הוא כל כך צנוע ולא רצה לפרסם ברבים את תמונתו ולכן גם שם הוחלפה תמונתו בזו של איזה בחור קטן שחור שיער עם פלולה שלבש סרבל לבן ואהוד נשאר באפילה. האמת שברק הצטלם כל כך מעט שלפני כמה זמן אפילו עברתי על פניו ברחוב מגוריו ולא זיהיתי אותו. 'הנה ברק' אמר לי חבר שהלך איתי. איך אתה יודע שאלתי אותו, הרי ברק מעולם לא הצטלם, איך אתה יודע איך הוא נראה. עד שסיימנו לדון בזה נכנס האלמוני למגדל מגוריו ונעלם שוב אל ערפילי ההיסטוריה.



די ברק, צחקנו מספיק ותודה לך על שעשית לנו את השבוע האחרון של הקיץ. יש לנו רק בקשה אחת – תמשיך, תמשיך, אתה ההצגה הכי טובה בעיר ואל תגיד לנו שזה הקיץ האחרון המצחיק איתך. אם אתה מפציע רק בקייצים אז נמתין בסבלנות לקיץ הבא.