צבי רגב, אביו של החייל אלדד רגב ז"ל, שנשבה בידי חיזבאללה ב-2006, הביע היום (רביעי) חוסר שביעות רצון ממינויו למפכ"ל המשטרה של מפקד עוצבת הגליל דאז תא"ל גל הירש, שנשמעו כלפיו האשמות באחריות לתקרית.

רגב, שהתקרית בה נחטפו בנו ואהוד גולדווסר הציתה את מלחמת לבנון השנייה, אמר היום בגלי צה"ל כי הוא רואה בהירש את האחראי לחטיפה. 

צל"ש או טר"ש: מינויו של גל הירש הוא הימור על המשטרה 
"יש לי רגשות מעורבים למינוי", אמר רגב. "גל הירש היה מפקד העוצבה אשר פיקד על האזור בו נחטף בני. הוא אחראי בכך שאיפשר לחטיפה להתרחש, ועד היום הוא היחיד שיודע מה באמת התרחש שם. אנחנו קיבלנו רק דיווח חלקי על מה שקרה שם", הוסיף רגב. 


הירש עם מינויו למפכ"ל. צילום: אבשלום ששוני 

וינוגרד: מכה על חטא שלא כתבתי שלהירש נעשה עוול גדול 

בסיום מלחמת לבנון השנייה מונו שתי ועדות, האחת בראשות האלוף דורון אלמוג והשנייה בראשות השופט אליהו וינוגרד. ערב פרסום תחקיר ועדת אלמוג בראשות אלוף במיל דורון אלמוג, החליט הירש להתפטר מתפקידו לאחר שידע את תוצאות הדוח. אלמוג המליץ להדיח את הירש מתפקידו בעקבות אירוע החטיפה והאשימו שלא נערך כראוי לאפשרות החטיפה. 

הרמטכ"ל דן חלוץ אומנם ניקה אותו מאשמה זו אולם לא נתן לו גיבוי ראוי. לפני חודש פורסם לראשונה ב"מעריב השבוע" כי השופט בדימוס אליהו וינוגרד, הכה על חטא על כך שלא כתב בהמלצת הוועדה שלהירש נעשה עוול גדול. השופט וינוגרד כתב לרמטכ"ל הקודם בני גנץ כי "מאז הגשת דוח ועדת וינוגרד על אירועי מלחמת לבנון השנייה, נקפני מצפוני כי לא יכולנו, כפי שהתכוונו, לכלול בדוח הוועדה, המלצה חמה לכך שצה"ל יציע לגל הירש לחזור לשרת בשורותיו כאיש קבע. אז חשבנו כי ראוי היה כי כך יקרה, ועדין אני בדעה כי חבל שהדבר לא נעשה עד כה". 
השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגן על המינוי השנוי במחלוקת של תא"ל במיל' גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה, עליו הודיע הערב (שלישי). מינוי של מפקח משטרה שהוא מחוץ לשורות הארגון, לראשונה מזה עשרות שנים.

גלעד ארדן: "הוא הכי מתאים לחולל את השינוי הנדרש במשטרה" 

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגן אמש על המינוי השנוי במחלוקת של הירש לתפקיד המפכ"ל, עליו הוגיע אתמול. מינוי של מפקח משטרה שהוא מחוץ לשורות הארגון, לראשונה מזה עשרות שנים.


בעיה בתרבות הארגונית. ארדן. צילום: אבשלום ששוני

"אני רואה עדיפות לחפש מועמד מבפנים וראיתי שלושה מועמדים ראויים, אנשים מצוינים, אבל עם הזמן התברר לי שיש בעיה בתרבות הארגונית במשטרה", הסביר ארדן בראיון לחדשות 2.
 
"אני צריך להסתכל על הארגון כארגון ולמה יש כזו פגיעה באמון הציבור. החלטתי על אדם מבחוץ שהגיע מצה"ל, שיש לו נורמות אחרות, יש לו את הסיכוי הגבוה ביותר להביא לשינוי", הוסיף השר.