ניסים משעל ראיין את השר לביטחון הפנים בתכניתו הבוקר (רביעי) ברדיו 103FM, בעניין מינוי גל הירש לתפקיד המפכ"ל הבא. משעל אמר כי "ההחלטה למנות את גל הירש לתפקיד המפכ"ל הבא ממשיכה לעורר סערה, בכירים במשטרה לא מבינים איך לא נמצא במשטרה ניצב אחד הראוי לתפקידו. מנגד ארדן אומר כי הוא המתאים ביותר לתפקיד".


ארדן הגיב לביקורות שנשמעות עקב מינוי מבחוץ לתפקיד הרגיש ואמר: "זה היה צפוי. ברגע שקיבלתי החלטה להביא מנהיג מחוץ לארגון, לפקד עליו, ידעתי שתהיה גם אכזבה ואפילו כעס. אבל האחריות שלי היא לבחור באדם שאני חושב שיש לו את הסיכוי הכי גבוה לחולל את השינוי הנדרש במשטרת ישראל ושאני בטוח שכולם מבינים למה אני מתכוון. נתתי סיכוי ורציתי לבחור אדם מבפנים אבל הגעתי להכרה שבמצב שהמשטרה נמצאת בו כיום, הסיכוי יהיה גדול יותר אם יבוא אדם מבחוץ".

משעל לא הבין ושאל את השר אם הוא לא מצא אדם ראוי במשטרה. ארדן בתגובה: "הניצבים בנצי סאו, זוהר דביר ויורם הלוי הם מפקדים מצוינים ומסורים. מפכ"ל בסוף יכול להיות רק אחד. זה שבוחרים מישהו לא אומר שהאחרים לא ראויים, כל אחד מהם ראוי להיות מפכ"ל ויש להם את היכולות. אבל יש עוד הרבה גורמים כמו נסיבות חיצוניות, תרבות ארגונית בעייתית, נורמות וסטנדרטים שצריכים להשתנות".

"לאדם שבא מחוץ לארגון עם חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה שונה, בלי היסטוריה במקום - יהיה לו סיכוי גבוה יותר". הוא הוסיף כי: הלוואי והם יקבלו את הצעדים וימשיכו לשרת בסגל הבכיר במשטרה".

זה הימור ענק, הקשה משעל והשר ענה: "אני לא חושב שזה הימור ענק. שוחחתי עם הרבה אנשים ובחנתי את האדם ותכונותיו, אבל אנשים הם לא מדע מדויק, גם מפכ"לים שהגיעו מתוך המשטרה הביאו את המשטרה למצב בו הציבור לא נותן בה אמון מספיק גבוה".

"אני רוצה שהמשטרה תזכה לאמון לו היא ראויה"

משעל שאל אותו איך הציבור ייתן אמון במשטרה אם אתה לא נותן בה אמון? "אני לא חושב שזה נכון. המשטרה מורכבת מ-30 אלף איש, יש אלפים רבים של שוטרות ושוטרים, קצינות וקצינים שעושים עבודה מופלאה וגם הם רוצים מנהיגות בארגון שתוביל להערכה מהציבור. אני רוצה שהמשטרה תזכה לאמון לו היא ראויה. כמו בעבר שהביאו למוסד את מאיר דגן ולטבע את האלוף שלמה ינאי".

"אנשים עם חשיבה אחרת עם יכולות אחרות. אלה דברים שאני חושב שיוסיפו לארגון בו פועלים אלפי אנשים שעושים מלאכת קודש, זו האחריות שלי כשר".

לגבי חילוקי הדעות עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ארדן אמר כי הוא לא מתייחס לשיחות שלו עם ראש הממשלה. "אני חושב שראש ממשלה בישראל, זכותו וחובתו ולא רק תפקידו, להתעניין וללמוד על מועמד לתפקיד ביטחוני ואחד החשובים במדינה. בסופו של דבר ההחלטה היא שלי ושלי בלבד".

עוד הוא אמר: "ההצלחה של הירש היא קודם כל ההצלחה של המדינה. אני רוצה ומקווה וקורא לכל מי שיכול במשטרה ומחוץ לה שיסייע לו".

ארדן לא רצה להתייחס להתנהלות של הירש במלחמת לבנון השנייה לנוכח הביקורת של הורים שכולים אך אמר: "אני בוודאי לא אגיד שום דבר לגבי הורים שכולים ויכול רק לכאוב את כאבם ואין לי מה לומר אלא להרכין את ראשי אל מול הביקורת שלהם. למדתי את מה שקרה שם, שמעתי מהשופט אליהו וינוגרד, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, השופט מישאל חשין, הם באו בגישה מקצועית מבלי לחפש מניעים פוליטיים והם חשבו שהתפקוד שלו היה ברמה מאוד מקצועית".