השר לביטחון פנים גלעד ארדן החליט למנות את תת אלוף במיל' גל הירש לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל. מינויו של הירש עורר גל של תגובות  ואף יצר אכזבה עבור הניצבים בנצי סאו, שהודיע כי יפרוש מהמשטרה, זהר דביר ויורם הלוי.

 
האלוף במיל' ישראל זיו, לשעבר ראש אגף מבצעים, מי שהיה מפקדו של הירש בחטיבת הצנחנים ואף שימש כיועצו במלחמת לבנון השנייה, התייחס בתוכנית "משעל על הבוקר" ב"רדיו ללא הפסקה, 103FM" למינויו הבלתי צפוי של הירש: "אני חושב שהנכונות של גל לקחת את התפקיד ראויה להערכה. כולם רואים במהלך הזה מעין 'צ'ופר' גדול אבל כולנו מבינים שלקחת אחריות מהסוג הזה זה לא דבר מובן מאליו. מדובר בהקרבה אישית גבוהה מאוד" .

 
 ניסים משעל תהה האם גל הירש אכן מתאים לתפקיד המפכ"ל וזיו השיב: "גל מביא לתפקיד הזה ערכים חשובים מאוד. מבחינה ערכית הוא אדם ומפקד בלתי רגיל. הוא איש עם אומץ, יכולות וכושר ארגוני ואני חושב שהוא מביא איתו יסודות חזקים מאוד לתפקיד. 


"עם זאת יעמוד בפניו אתגר לא פשוט כי הוא לא השוטר מספר אחד ויכול להיות שהוא גם לעולם לא יהיה. הוא יצטרך לרכוש את המעמד הזה בתוך המשטרה". עוד הוסיף זיו: "לא מדובר באדם לא מוכר ולא ידוע. גל הוא בחור עם יכולות פיקודיות של עשרות שנים וביצע תפקידים קשים בעבר". 

"הירש עשה את חשבון הנפש שלו"

גל הירש פרש מהצבא לאחר מלחמת לבנון השנייה בעקבות ביקורת נוקבת שהוטחה כלפיו על התנהלותו. ניסים משעל תהה לגבי פרישתו של הירש ואף התייחס ל-'תקלה' לדבריו, שבגינה פרש הירש מהצבא. זיו השיב: "אנחנו מאוד שיפוטיים. גל לא היה זה שיזם את ה-'תקלה'. הבעיה היא שהחברה איבדה את סבלנותה וכאשר האויב מצליח במקרה מסוים אז זה נתפס כ-'תקלה' אבל זה לא נכון".

עוד הוסיף: "אני לא רוצה להגן על מה שהתרחש במלחמת לבנון השנייה וחושב שגל ראוי לתפקיד. האיש הזה עשה את חשבון הנפש שלו ולא קיבל את ההחלטה בפזיזות"
 
לסיום אמר זיו: "הירש זקוק לעזרתו של הציבור וגם לפרגון מצדם של אנשי התקשורת. בנוסף הוא יזדקק לעזרתה של המשטרה כי בלעדיה אין לו סיכוי להצליח. צריך לתת לו הזדמנות"

ערכה: אפרת קורמן